به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را به مسابقات جهانی تنیس روی میز نفرستید!/ چین کمونیست عمل می کند


ساعت: 17:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903526

از عملکرد بانوان در مسابقات جهانی راضی نیستم

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را به مسابقات جهانی تنیس روی میز نفرستند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه کیوانی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز درباره ترکیب بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی چنگدو چین گفت: واقعا نمی توانیم در این مقطع مربی باشیم و ترکیب را تعیین کنیم. همه بازیکنان آنجا بسیار قوی هستند. ما در گروه خود به دو سبک بازی برخورد کردیم. مانند سنگاپور، تایلند و کره جنوبی که سریع هستند و سبکی مانند لوکزامبورگ که کاملاً پیچ خورده اند. ما در ابتدای هر دو سبک هستیم. ما تلاش کردیم و موقعیت های خوبی را در کادرفنی کسب کردیم و شرایط را برای رسیدن به رقبا و آمادگی لازم را فراهم کردیم، اما یک سری چیزهای دیگر وجود دارد که این نتایج را تعیین می کند. امیدوارم بتوانیم این تابو را بشکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر قانون در مسابقات قهرمانی، آیا امکان نداشت هزینه های این مسابقات در جای دیگری هزینه شود تا به روحیه بازیکنان لطمه وارد نشود؟ وی افزود: مسابقات جهانی و المپیک آرزوی هر بازیکنی است که در این مسابقات شرکت می کند. هزینه ها آنقدر زیاد است که هنوز برای این ماموریت ها تحت فشار هستیم. چنین کاری وظیفه فدراسیون است. من جزو کسانی بودم که به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را اعزام نکن چون از قبل نتایج را می دانستم. اما به هر حال این قولی بود که رئیس فدراسیون باید به آن عمل می کرد. ما جزو 5 تیمی بودیم که با ترکیب کامل به مسابقات رفتیم و همین موضوع ما را تحت فشار قرار داد.

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: باید در مسابقات خودمان را نشان دهیم تا بازیکنان اعتماد به نفس پیدا کنند. من نمی گویم بازیکنان تجربه کمی دارند. خیلی از آنها در کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و کشورهای عربی لژیونر شدند و بازی می کنند و نمی گویم تجربه ندارند. اما عوامل کوچکی در رقابت وجود دارد که هنوز به آنها نرسیده ایم.

فاطمه کیوانی در پاسخ به حضور ندا شهسویری و سابقه درخشان او در المپیک و عملکردش در این مسابقات گفت: نه تنها ندا شهسویری المپیکی بود یا باید می برد یا بهتر از این بازی را ترک می کرد. نقطه ها بسیار کوچک هستند. ممکن است بازیکن از وضعیت روحی خوبی برخوردار نباشد یا سبک بازی او با حریفش سازگار نباشد. نمی گویم این نتایج مطلوب است اما شرایطی که در حال حاضر در تیم ملی ما حاکم است باید جلو برویم تا شاهد بهبود آن باشیم. من از عملکرد آنها در بخش بانوان راضی نیستم.

وی به مربیگری تیم ملی و تغییر کادر فنی اشاره و خاطرنشان کرد: به گفته رئیس فدراسیون بهترین گزینه ها در تیم ملی مشغول به کار هستند. من به عنوان معاون رئیس جمهور باید او را همراهی کنم و از کارکنان حمایت کنم. کارداشی معتقد است عملکرد کادر فنی در مسابقات کشورهای اسلامی خوب است و باید از آنها حمایت کنیم زیرا بازیکنان مصدوم هستند. نتایج ما در جام جهانی می توانست بهتر و با امتیاز بیشتر باشد. اما با پسرها آنطور که انتظار داشتیم نتیجه ای نگرفتیم. البته یکی دو بازیکن هم مصدوم شدند.

کیوانی درباره برنامه تغییر سبک بازیکنان فدراسیون گفت: وقتی در حالت مقایسه هستیم، شاهد حضور ابرقدرت های کشورهای تنیس روی میز در آسیا هستیم و این کار ما را سخت می کند. سبک بدنی و عوامل آمادگی جسمانی و استعداد آنها می تواند فاصله بین ما و آنها را افزایش دهد. سعی می کنیم برنامه ها و اردوهای مختلفی داشته باشیم. در زمینه آماده سازی حریفان و اعزام بچه ها مسائلی وجود دارد که در اینجا قابل بحث نیست. در حال حاضر فدراسیون جهانی نیز به بازیکنان پیشنهاد شرکت در 6 تورنمنت پروتور را در طول سال داده است. فدراسیون نمی تواند همه این ماموریت ها را انجام دهد. قرار گرفتن در این پروتورها امتیاز بازیکنان را نیز افزایش می دهد و در رتبه بندی بسیار موثر است. سالی 6 تورنمنت برگزار می شود که اگر هر بازیکنی در یکی از آنها شرکت کند باید حدود 30-40 میلیون هزینه کند. معلوم نیست نتیجه مطلوب حاصل شود یا خیر. در حال حاضر، فرستادن بازیکنان به این مربیان برای ما یک رویا است.

وی ادامه داد: چین در رشته تنیس روی میز پشت درهای بسته فعالیت می کند و به صورت کمونیستی فعالیت می کند و چیزی از آنها دیده نمی شود. تجهیزات آنها به هیچ وجه قابل فروش نیست. اگر بتوانیم از اطلاعات و داده های آنها استفاده کنیم، بسیار مفید خواهد بود. ما باید افکار تخصصی داشته باشیم. ما در حال حاضر از نظر تجهیزات و کمپین از بسیاری از کشورهای آسیایی عقب هستیم. بارها کشورهای دیگر را در مسابقات دیده ام که تمرین بدنسازی می کنند و وسایل خود را حمل می کنند و مونتاژ می کنند و با خود می برند و این واقعاً تخصص آنهاست. دانشگاه امیرکبیر می تواند در این زمینه به ما کمک کند و باید طرحی بنویسیم و به آنها ارائه دهیم. متاسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده ایم.

کیوانی که با رادیو ورزش صحبت می کرد، اظهار کرد: وزارت ورزش در زمان وزیر قبل نامه ای را تحت عنوان حمایت از افرادی که مکان های بین المللی دارند به فدراسیون ها ارسال کرد. متاسفانه از آن زمان تاکنون هیچ حمایتی در این زمینه صورت نگرفته است. من به صورت مجازی در این مجالس شرکت می کنم و نمی توانم با آنها ارتباط حضوری داشته باشم. آنها درخواست هایی را که به کنفدراسیون می فرستم رد می کنند. اگر شخصا در این جلسات شرکت کنم، می توانم بسیاری از مسائل را حل کنم. من رئیس کمیته برابری جنسیتی در کنفدراسیون آسیا هستم و به دلیل غیبتم تمام برنامه هایم کنار گذاشته شده است. اونا اصلا منو نمیشناسن از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و مسئولان می خواهم از سالن های بین المللی بیشتری حمایت کنند. واقعا هیچ هزینه ای برای آنها وجود ندارد. این حمایت قطعا به نفع زنان کشور ما خواهد بود.



دیدگاهتان را بنویسید