«به رنگ صدا» همایون شجریان بار دیگر تمدید می شود


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856176

کنسرت همایون شجریان با عنوان “رنگ صدا” که قرار بود تیرماه به مدت 11 روز در تالار وزارت کشور برگزار شود، با استقبال علاقمندان و پایان بلیت فروشی، مجددا تمدید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون شجریان، خواننده موسیقی سنتی، پس از چهار سال غیبت از ایران، قرار است در تیرماه با اجرای کنسرت صدا با ارکستر آرش گوران در ارکستر سیاوش در سالن همایش های کشور (سالن وزارت کشور) اجرا کند. در این کنسرت صندلی های VIP به صورت رایگان بین دانش آموزان توزیع می شود.

ابتدا در ۲۲ خرداد اعلام شد که سامانه فروش بلیت از طریق سایت تیوال راه اندازی می شود. با توجه به استقبال ذی نفعان، فروش بلیت از طریق این سامانه متوقف شده و سایت تیوال اعلام کرده است: به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

شجریان در همان روز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دوستان عزیز، بسیار متاسفم که در دقایق ابتدایی سایت تیوال تراکنش بی سابقه ای صورت گرفت که علیرغم رزرو قبلی، باعث تاخیر زیادی در این سایت شد. . تعداد کمی از مشتریان موفق به تهیه بلیط در همان دقایق اولیه شدند و بسیاری دیگر به مشکل خوردند. در این شرایط از سایت خواستم فروش را متوقف کند تا به سازوکار کارآمدتری برسیم و خدمت شما را اعلام کنیم. لطفا از خرید بلیط از سایت های دیگر با قیمت های گزاف خودداری کنید.

وی همچنین نوشت: «عزیزان، به جز روزهای 1، 2، 3، 5 و 6 تیرماه که تمدید بلیت آن متعاقبا اعلام خواهد شد، با تمدید روزهای بیشتر کنسرت، تاریخ های 10، 11، 12 تیرماه 17، 18 و 19. “علاقمندان نیز به حضور شما اضافه خواهند شد.”

شجرجان شامگاه ۲۳ خرداد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره حواشی فصل جدید کنسرتش توضیح داد و نوشت: به اطلاع علاقه مندان می رسانم.

سایت تیوال با آگاهی از اشتیاق مخاطبان، با ارتقا و افزایش توان فنی سخت افزاری و نرم افزاری، آمادگی چندین بار مراجعه به حداکثر ظرفیت فروش را داشت. با افزایش بیش از 15 برابری تعداد بازدیدکنندگان در اولین ثانیه های روز یکشنبه 21 خرداد، سایت با تاخیر مواجه شد و تصمیم بر این شد که روند فروش فورا متوقف شود. با توجه به مشکل فوق، برای مدت کوتاهی که تا شروع کنسرت ها باقی مانده بود، چندین راه حل ممکن و کاربردی در نظر گرفته شد و نهایی شد.

1- تعداد روزهای برنامه از پنج اجرا به 11 اجرا در تیرماه افزایش یافت.

2- سایت تیوال اقدام به بازسازی و افزایش ابزارهای فنی سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز جهت افزایش ظرفیت سایت خود نموده است.

3- با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشکل به دلیل مراجعه همزمان ذینفعان به منظور مدیریت این مشکل و جلوگیری از ترافیک لحظه ای بیش از حد اعلام شد، ذینفعان می توانند جهت خرید بلیت از روز سه شنبه 24 خرداد به سایت تیوال مراجعه کنند. . مراجعه می کنند و زمان خاصی اعلام نمی شود.»

با این حال، تمامی بلیت های اعلام شده 11 روزه کنسرت ساند کالر موزیک در 24 خرداد به پایان رسید و رکوردی برای شجریان ثبت شد. فروش بیشتر بلیت های کنسرت ۱۱ سانس (بیش از ۳۰ هزار بلیت) در چهار ساعت بی سابقه بود.

بر همین اساس شجریان بار دیگر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: دوستان عزیز با توجه به اتمام بلیت روزهای اعلام شده، کنسرت برای روزهای 12 تا 16 تیرماه تمدید می شود.

آزاد میرزاپور (آد و سه تار)، مهیار طریحی (سنتور)، مهرزاد اعظمی کیا (ویولن)، حسین رضایی نیا (دف، طبل بیس، بنده، شاکر)، همایون نصیری (بندیرباس، کهن، کوزه، اسنوکر، درام، سواری، نفرت )، مذهب مشکات (تنبک، جار، کن)، ویولن یک; میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال ژورابچی و فرشاد شیرانی، ویولن دو. نیلوفر محبی، آرمین گازی، علیرضا چهره غنی و بهار فلسفی، ویولن. مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرخم میلانی، نوازنده ویولن سل. مهدی عبدی، یاسمن کوزگر، هادی اسماعیلی (کنترباس) و امیر دارابی (پیانو) نوازندگان ارکستر هستند.

سحر فروزان، مدیر برنامه، غلامرضا صادقی، صدابردار، رضا موسوی، طراح و کارگردان، مصطفی طباطبایی و تیم طراحی دکور همراه، محمد صیدآبادی، طراح نور، طراح نور؛ گروه نور تالار، تولید تصویر آیدا آب پرور، خشایار لهراسبی طراحی و تولید فیلم دیار عاشقیهایم، اجرا و نقشه برداری; آیدین کشاورز با تیم نقشه برداری، شیما میرحمیدی با طراح صحنه و لباس، کامیار مینوکده با عکس از دیگر عوامل این کنسرت هستند.

گروه سیاوش به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان یکی از گروه‌های موسیقی شناخته شده ایران در سال‌های اخیر است که در اوایل دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده بسیاری از جمله کنسرت آیینه‌ها به آهنگسازی کیهسرو و سهراب پورناظری را اجرا می‌کند.

شجرجان در شهریور 1391 پس از تشکیل سیاوش گفت: همیشه دوست داشتم گروهی مانند آوا که پدرم آن را تأسیس کرد ایجاد کنم و این گروه باید مکانی باشد که آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شود و نوازندگان مختلف در آن اجرا کنند. اسم این گروه را هم سیاوش گذاشتم و با این گروه شروع به همکاری خواهم کرد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید