بوسه جنجالی سارق که خشم پرسپولیسی ها را برانگیخت/عکس

تساوی بدون گل پرسپولیس و فولاد در تهران به قدری هیجان انگیز و کم موقعیت بود که مانند بسیاری از تقابل های این دو تیم در فصول گذشته، همه تماشاگران همچنان حواسشان به حاشیه ها و مصاحبه های بعد از بازی بود. متاسفانه و همانطور که انتظار می رفت، مهدی هاشمی بار دیگر در این دیدار مناقشه برانگیز شماره یک شد و پرسپولیسی ها شرمنده ستاره و البته دشمن سابق تیم محبوبشان شدند.

به نظر می رسد مهدی هاشمی نسب و سپس حسین کعبی اولین اعضای باشگاه فولاد بودند که برای آماده سازی شرایط آماده سازی و ایجاد موانع برای بازیکنان وارد ورزشگاه آزادی شدند. اما هواداران پرسپولیس از همان ابتدا به این بازیکن واکنش نشان دادند و الفاظ ناپسندی را نسبت به هاشمی نساب به کار بردند که البته با واکنش تند فولاد سرمربی تیم همراه شد. هاشمی در دقایق ابتدایی به نظر می رسید که بر خط خونی خودش مسلط بود اما در ادامه به نظر می رسید چاره ای جز پاسخ به توهین های پرسپولیسی ها نداشته باشد.

بنابراین او به سمت دروازه جنوبی ورزشگاه آزادی رفت و خاطره تلخی را برای پرسپولیسی ها زنده کرد. مهدی هاشمی نسب در پاسخ به عصبانیت هواداران حاضر در ورزشگاه، محل گلزنی خود در دربی پرسپولیس و در واقع نقطه فرود توپ را بوسید و بدیهی است که انتظار متشنج شدن جو علیه او نسبت به قبل را داشت. در ادامه با آمدن بازیکنان و کادر فنی دو تیم، تنش در سکوها فروکش کرد و بازی بعدی به تعویق افتاد.

بوسه جنجالی سارق که خشم پرسپولیسی ها را برانگیخت/عکسبوسه جنجالی سارق که خشم پرسپولیسی ها را برانگیخت/عکسبوسه جنجالی سارق که خشم پرسپولیسی ها را برانگیخت/عکس

این روند در طول 90 دقیقه ادامه داشت و جواد نکونام، وریا غفوری و حتی بازیکنان سابق پرسپولیس حاضر در فولاد از این حملات در امان نماندند. کادر فنی فولاد و به خصوص سرمربی این تیم در طول دقایق بازی نشاط زیادی در کنار زمین داشتند و در هر مرحله از جمله داوری و جریان بازی بالا و پایین می پریدند. وقتی تیم میزبان در آزادی به نتیجه دلخواه نمی رسد طبیعتا چنین واکنش هایی حساس است و این اتفاق تلخ حتی برای اسطوره هایی مثل علی دایی در گذشته نیز رخ داده است.

بنابراین هر بار که مهدی هاشمی نساب به صف لابراتوار نکونام می آمد، مورد آزار و اذیت شدید قرار می گرفت و حتی شعارهای توهین آمیز و هماهنگ از دو طرف ورزشگاه خطاب به این بازیکن به گوش می رسید. البته هاشمی نساب در اواسط نیمه و در حالی که در عرض زمین برای رفتن به رختکن حرکت می کرد، حرکات توهین آمیزی به پرسپولیسی ها انجام داد که پاسخی بود به عصبانیت آنها و البته خشم دو دهه ای که چندین برابر شد. چندین برابر

پس عجیب نبود که سرطلایی در پایان مسابقه نیز مانند فصول گذشته با عصبانیت شدید در میکسدزون توقف کرد و به رفتار هواداران پرسپولیس پاسخ داد. او مانند گذشته تاکید کرد که 21 سال پیش در 18 دی 79 انتقام خود را از پرسپولیسی ها گرفت و از تصمیم جنجالی خود برای رفتن به استقلال پشیمان نیست. هاشمی نسب در توجیه رفتار جنجالی خود از جمله بوسیدن دروازه پرسپولیس و حرکت در بین دو نیمه، مدعی شد که این رفتار در پاسخ به بدرفتاری شدید دو دهه پیش از مادرش بوده است.

هاشمی نسب یحیی گل محمدی را که حتی شانس حضور روی نیمکت پرسپولیس را هم نداشت، تاخت. جالب اینکه 25 سال پیش در دقایق پایانی دربی خداحافظی فرشاد پی، سرطلایی به جای یحیی مصدوم وارد زمین شد و همچنان به درخشش خود ادامه داد تا گل محمدی چاره ای جز جدایی و رفتن به فولاد نداشت. اما حالا بعد از این همه سال هاشمی نسب در فولاد به سر می برد و از سرمربی پرسپولیس گلایه می کند که او را از حقارت نگاه می کند.

“من هرگز کسی را نخواهم بخشید.” این جمله کلیدی مهدی هاشمی نسب در بحبوحه خشم شب گذشته در میکسدزون بود که هنوز رمزگشایی نشده است. علی پروین که دستور جدایی اش از پرسپولیس را صادر کرد؟ وحید کلیچ که در ریاض با او جنگید و هاشمی خیلی قبل از پروین نسب را نابود کرد؟ افشین پیرانی که در آن فصول دو بار با هاشمی نسب مبارزه کرد و حتی در پاییز ۱۳۵۹ از او شکایت رسمی کرد یا…؟

البته روابط دو کشور در سال های اخیر رو به وخامت بوده است. این توسل «خاص» به پرسپولیس و بازگویی خاطرات دستکاری شده گذشته و هر بار گفتن اینکه «انتقامم را با آن گل در دربی گرفتم» و «هواداران قرمز را نمی بخشم» البته بخشی از زشتی هاست و سناریوی اسفناکی که هر سال در ورزشگاه آزادی اتفاق می افتد و بین او و هواداران سرخپوش می ایستد.

دیدگاهتان را بنویسید