بیانیه حماس درباره حادثه اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که جنایت یکشنبه شب تیراندازی به شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای حماس در اردوگاه آوارگان فلسطینی البرج الشمالی در جنوب لبنان خدمت کامل به رژیم صهیونیستی است. همواره در تلاش است تا اردوگاه فلسطین را هدف قرار دهد.

در بیانیه حماس به نقل از سه عضو حماس در حادثه روز یکشنبه آمده است که به اصطلاح نیروی امنیت ملی فلسطین مستقر در لبنان مسئول این حادثه است. حماس با بیان اینکه این جنایت تمام جامعه فلسطینی در لبنان را هدف قرار داده است، افزود که تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای آن در لبنان مسئول این جنایت هستند. این جنبش همچنین تاکید کرد که این جنایت به منظور از بین بردن امنیت جامعه لبنان در قلب مناطق حساس جنوب این کشور صورت گرفته است.

حماس از جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی خواسته است تا خرابکاری نیروهای امنیت ملی فلسطین را محکوم کنند و خواهان تحویل قاتلان به نیروهای امنیتی لبنان شده است.

رسانه های لبنانی در آخرین ساعات جمعه شب از وقوع انفجاری در اردوگاه البرج الشمالی در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان خبر دادند.

در ابتدا گزارش هایی مبنی بر منفجر شدن یک انبار مهمات فلسطینی در این منطقه وجود داشت. اما پس از آن حماس با صدور بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد و گفت که این حادثه پس از قطع برق در انباری رخ داده است که در آن کپسول های اکسیژن زیادی برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مواد اولیه برای مبارزه با ویروس وجود داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید