بیانیه 250 نماینده پارلمان به دولت عمومی درباره مذاکرات وین

سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 1 اسفند) قوه مقننه بیانیه بیش از 250 نماینده خطاب به حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام

مذاکرات ایران برای رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران به نقطه اوج رسیده است.

1- دولت ظالم و تروریست آمریکا و همچنین پیروان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی. سه کشور اروپایی در هشت سال گذشته نشان داده‌اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده‌اند و از هیچ ابزاری برای آسیب رساندن به منافع ملت ایران استفاده نکرده‌اند و برخلاف تمام قوانین دنیا، مواد مخدر نیز علیه ملت ایران ممنوع است.

2. دولت تروریستی آمریکا و سایر کشورهای جدا شده غربی باید اطمینان حاصل کنند که از برجام خارج نشوند.

2. رژیم ایالات متحده و سایر کشورهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد باید متعهد شوند که از مکانیسم ماشه استفاده نکنند.

4. رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به مردم ایران قول دهند که تحریم ها علیه مردم ایران به بهانه های واهی انرژی هسته ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر، از جمله تحریم های آیسا، کاتزا و یو. دور زدن.

5. در قوه مجریه، آمریکا و اطرافیان برجام ابتدا باید به تعهد خود مبنی بر لغو تحریم ها عمل کنند و پس از بازرسی، ایران باید به تعهدات خود ادامه دهد و عمل کند.

6- بر اساس ماده 7 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است گزارشی از نحوه اجرای تعهدات کشورهای غربی مبنی بر رفع تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های نفتی و بانکی و بازگرداندن ایران به مجلس ارائه کند. صادرات پول.بانک ها و بدون مشکل.با تصویب مجلس می توان در جهت کاهش تعداد سلاح های هسته ای گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید