بیانیه جدید اسرائیل درباره «مذاکرات وین»؛ همه چیز تمام شد!

ادعاهای جدید اسرائیل در مورد

روز جدید مقامات رژیم صهیونیستی از ابتدای مذاکرات تمام تلاش خود را برای خنثی کردن مذاکرات انجام داده اند و اکنون شاید هیچکس تا حد ممکن از قطع شدن مذاکرات خشنود نباشد. روزنامه صهیونیستی تایمز می گوید مقامات اسرائیلی می گویند که ایالات متحده به اعتراف به شکست مذاکرات هسته ای نزدیک است و مقامات اسرائیلی می گویند که احتمال امضای توافق هسته ای جدید با ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است زیرا مشاور امنیت ملی اسرائیل با همکار خود در واشنگتن دیدار کرده است.

روزنامه صهیونیستی تایمز مدعی شده است که مقامات اسرائیلی معتقدند چیزی در آمریکا برای اعتراف به شکست مذاکرات هسته ای باقی نمانده است.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه اسرائیلی Haim و رادیو اسرائیل، مقامات دولت ایالات متحده اکنون بیش از هر زمان دیگری به اعتراف به شکست هدف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافقنامه 2015 نزدیک شده اند.

بر اساس گزارش ها از درخواست ایران از واشنگتن برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه آمریکا، مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی در شش هفته گذشته در وین متوقف شده است.

یک مقام آگاه به روزنامه اسرائیلی حییم گفت که احتمال امضای توافق در آینده نزدیک از سوی طرف های درگیر با سرعت آشکاری در حال محو شدن است. به گفته یک منبع آگاه، کاخ سفید آمادگی بیشتری برای تشخیص احتمال شکست مذاکرات دارد.

به گزارش روز دوشنبه اکسیوس، دولت بایدن اخیراً شروع به بحث در مورد سناریویی کرده است که در آن قرارداد دوباره برقرار نخواهد شد. هفته گذشته، یک دیپلمات ارشد اسرائیلی گفت که مقامات بایدن به همتایان اروپایی خود اطلاع داده اند که واشنگتن هیچ برنامه ای برای حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه ندارد.

البته به نظر می رسد این اظهارات اسرائیلی ها بازی روانی جدید آنها برای سنگ اندازی به توافق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید