نگرانی صهیونیست ها از پیشرفت مذاکرات/ تلاش اسرائیل برای پیوند دادن مذاکرات وین به دلارهای عربی

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799944

این کارشناس بین الملل گفت: آنچه مانع از پیشرفت مذاکرات می شود، لابی صهیونیستی است که تلاش می کند مذاکرات را به دلار سعودی مرتبط کند.

جعفر کنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی با بیان اینکه غرب علاقه ای به انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات در بین افکار عمومی ایران ندارد، گفت: اگرچه روند مذاکرات به نفع ایران مثبت است و ابتکار عمل در مذاکرات وین در دست جمهوری اسلامی است. ایران، کشورهای اروپایی علاقه ای به اخبار ندارند، «نباید نکات مثبت روند مذاکرات از سوی افکار عمومی ایران شنیده شود تا با اعمال فشار بر مردم ایران بر دولت، امتیاز بیشتری از تیم مذاکره کننده ایرانی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات بسیار عمیقی بین کشورهای 1+5، روسیه و چین و کشورهای اروپایی وجود دارد که به طور جدی بر موازنه مذاکرات با ایران سنگینی می کند، خاطرنشان کرد: روسیه امروز رزمایش نظامی خود را با اوکراین چین برگزار کرد و از سوی دیگر در آنجا مانور کرد. اختلافات با اروپا در مورد تایوان و کره شمالی بود، بنابراین روسیه و چین نمی خواهند غرب در مذاکرات وین پیروز شود.

قندباشی با اشاره به اینکه انگلیس و فرانسه به روابط با ایران نیاز دارند و نگران روابط ایران با کشورهای بزرگ آسیایی هستند، تاکید کرد: آنچه مانع پیشرفت مذاکرات می شود، لابی صهیونیستی است که تلاش می کند مذاکرات را به دلارهای سعودی مرتبط کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه مذاکرات وین تاکنون به نفع ایران بوده است، گفت: اروپا به روابط با ایران نیاز دارد و رژیم صهیونیستی بسیار سردرگم است زیرا از طریق سیستم جاسوسی خود متوجه اروپا شده است. در جریان مذاکرات علیه ایران، زمینه عقب نشینی را فراهم کرد.

قندباشی با اشاره به وعده کره جنوبی برای آزادسازی دارایی های ایران، گفت: این نشان می دهد که غرب روش قبلی را کنار گذاشته و تغییرات قابل توجهی در نحوه برخورد با ایران در جریان مذاکرات ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات موضع محکمی اتخاذ کرده است و عقب نشینی نمی کند، تاکید کرد: ایران می خواهد تحریم ها برداشته شود و سپس غرب بررسی شود، بنابراین ممکن است پایان مذاکرات زمان بر باشد. دست ایران و فشار غرب بر ملت ایران کم خواهد شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید