غرق شدن عربستان سعودی در باتلاق یمن علیرغم دلارهای نفتی و حمایت/موشکی آمریکا؛ واکنش خشمگینانه ایران به انواع جنایات اسرائیل


ساعت: 17:48
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817671

در خطبه های نماز جمعه کرج، مهرشهر و طالقان به موضوعاتی چون شعار سال و جنگ روسیه و اوکراین پرداخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکآیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در اولین خطبه نماز جمعه سال 1401 شورای امیدآفرینی در جامعه را مهمترین محور پیام نوروزی به رهبر معظم انقلاب دانست.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه مردم باید با عمل امیدوار باشند، افزود: امید مردم به پیشرفت بزرگ کشور لحظه مهمی است که مسئولان نباید از آن غافل شوند.

وی پیشرفت ایران در ناتو، فضایی و موشکی را از ابعاد امید به آینده ایران عنوان کرد و گفت: البرز فرصت های بسیاری برای جوانان در عرصه تولید و اشتغال دارد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه با علم و دانش و عمل عملی می توان به موفقیت دست یافت، تصریح کرد: این روش مورد تاکید دین است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی در بخشی دیگر به ناکامی سعودی ها در به زانو درآوردن یمن اشاره کرد و گفت: یمن در جنگ نابرابر در برابر متجاوزان مقاوم تر از گذشته است.

وی با اشاره به کشته شدن 6 هزار و 264 زن و کودک یمنی در جریان جنگ، افزود: کشته شدن 6 کودک در هر دو ساعت، خسارت 3841 نفر و آواره شدن 4 میلیون نفر از جنایات آل سعود است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عربستان خیالی با وجود پول نفت و کمک های آمریکا در باتلاق یمن گرفتار شد، گفت: مقاومت تنها راه استقلال است.

امام جمعه کرج به هدف یمن برای نابودی اسرائیل اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی نباید از موشک های ایران غافل باشد و هر شیطانی پاسخ محکمی خواهد داشت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به به رسمیت شناختن کشورهای حامی تروریسم به عنوان مقاومت دولت محور، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که آمریکا قادر به تامین امنیت منطقه نیست.


اقتصاد مریض و ارباب باید درمان شود

امام جمعه موقت مهرشهر با اشاره به اینکه خدمت خداوند در گرو خدمت به مردم است، گفت: بیش از 20 سال است که رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد تاکید دارند.

حجت الاسلام علی شهبازی افزود: متاسفانه اقتصاد صبور و صاحبخانه را از سال های گذشته به ارث برده ایم در حالی که این روند نیاز به اصلاح و مدیریت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید با اقتصاد و معیشت مردم بازی کنند، گفت: در مقاطعی سخنان رهبر معظم انقلاب شنیده نشد و حتی دولت ها مخالف آن بودند.

امام جمعه موقت مهرشهر گفت: نامگذاری سال ها برای اصلاح سختی ها و حرکت کشور به سمت تولید است چرا که ایران دارای جوانان نخبه و سرمایه فراوان است.

حجت الاسلام شهبازی گفت: کشور نباید چوب بستنی، گندم و کود وارد کند و ارز خرج کند، حتی برخی از مسئولان به بهانه ولیعهد به خارج از تهران سفر نکرده اند.

وی افزود: برخی برای امرار معاش در مقابل کشورهای دیگر زانو زده اند اما سیاست دولت فعلی به گونه ای است که هیچکس مانع فروش نفت ایران نمی شود.


ایالات متحده نیز به حامیان خود رحم نکرده است

امام جمعه طالقان گفت: هیچ کشوری در غرب محبوبتر از اوکراین نبود و هر چه آمریکا و اروپا می خواستند یک سوم تسلیحات هسته ای شوروی سابق در اوکراین بود.

آیت الله سیدفضل الله حسینی افزود: اوکراین به دستور غرب تجهیزات خود را منهدم کرد اما امروز با آرامش این کشور را ترک کردند و اعلام کردند که برای اوکراین نمی جنگند.

وی گفت: اگر آمریکا و آمریکا لجاجت روسیه را ببینند بدون شک اوکراین را ترک خواهند کرد زیرا بیشتر به محاسبات خود علاقه دارند و به دیگران ظلم می کنند.

امام جمعه طالقان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما آقایان گوش نکردند تا زمانی که اقتصاد به تکانه های اقتصادی خارجی وابسته نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید