بیشترین آسیب دیده از اعتراضات مربوط به آسیب به چشم، ریه و اندام تناسلی است/ شکستگی های ناشی از باتوم نیز وجود دارد.

بیشترین آسیب دیده از اعتراضات مربوط به آسیب به چشم، ریه و اندام تناسلی است/ شکستگی های ناشی از باتوم نیز وجود دارد.

حسین کرمانپور مدیر اورژانس بیمارستان سینا اعلام کرد: بیشترین آسیب ابتدا به چشم و سپس به عضلات وارد می شود. در برخی موارد ریه ها و اندام تناسلی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. در اثر برخورد باتوم، شکستگی هایی نیز ایجاد می شود.

حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا درباره وضعیت درمان معترضان مجروح توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همراهان، بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در روزهای آغازین اعتراضات در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی، مدیران حراست دانشگاه به حراست بیمارستان ها گفتند اسامی مجروحان این اعتراضات را اعلام کنند. این سوال به گوش همه رسید و باعث شد مردم درمان نشوند. از سوی دیگر به اشتباه به برخی از اعضای کادر درمان گفته شد که در صورت برخورد با این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، بنابراین درمان از هر دو طرف به تاخیر افتاد. کم کم با رفع نگرانی مردم، رفت و آمد مردم بیشتر شد.

می دانم که برخی از مراکز درمانی خصوصی مصدومان را با تخفیف 50 تا 100 درصدی عمل کردند. البته من نمی توانم آنها را نام ببرم زیرا ممکن است آنها را دچار مشکل کند. البته در این بین عده ای نیز در منزل تحت مداوا بودند و یا پزشکان و پرستارانی برای مداوای مجروحان به منزل می رفتند.

چند روز بعد از مصدومیت، مجروح به سراغ ما آمدند و عفونت داشتند. البته ممکن است برخی مراکز درمانی کوچک از پذیرش این افراد خودداری کرده باشند، اما امکانات دولتی و مراکز درمانی بزرگ همه این مجروحان را پذیرفته اند. اما در کل مشکل بیشتر عدم توصیه بود تا عدم پذیرش.

بیشترین نگرانی افراد در مورد جراحات مربوط به خونریزی شدید، آسیب چشم، خونریزی مغزی و داخلی یا مشکلات ارتوپدی بود. با این حال، افرادی که از این گلوله ها استفاده می کردند، اغلب فاقد آموزش مناسب بوده و گلوله ها را از فاصله نزدیک شلیک می کردند که منجر به افزایش جراحات می شد.

همانطور که متوجه شدیم بیشترین آسیب ابتدا به چشم ها و سپس به عضلات وارد می شود. در برخی موارد ریه ها و اندام تناسلی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. در اثر برخورد باتوم، شکستگی نیز ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید