کشف درمان شکستگی آلت تناسلی و اختلال نعوظ

محققان چینی روشی موثر برای بازیابی عملکرد نعوظ آلت آسیب دیده با آزمایش آن بر روی خوک ها ایجاد کرده اند. این روش درمانی که با کاشت ماده مصنوعی در آلت تناسلی انجام می شود نسبت به روش های درمانی مدرن برتری دارد. ادامه آزمایش‌ها درمان شکستگی آلت تناسلی و اختلال نعوظ در مردان را با این محلول ممکن می‌سازد.

آلت تناسلی مرد دارای یک لایه محافظ الاستیک به نام tunica albuginea یا غشای سفید است که بافت نعوظ را احاطه کرده و خون را به آن پمپاژ می کند. این لایه نقش کلیدی در حفظ نعوظ دارد و یکی از قسمت هایی است که به دلیل آسیب و شکستن آلت، کارایی خود را از دست می دهد.

جراحان می توانند دستگاه ادراری شکستگی آلت تناسلی را ترمیم کنند. اما روش‌های جراحی کنونی در بازیابی عملکرد تونیکا آلبوژینیا چندان مؤثر نیستند.

چسباندن بافت های سایر قسمت های بدن به سفیدی پرده نیز کار نمی کند. زیرا حتی اگر پیوند توسط سیستم ایمنی بدن رد نشود، این بافت ها از نظر میکروسکوپی شبیه به تونیکا آلبوژینیا نیستند و نمی توانند عمل کنند.

همه اینها باعث شد تا محققان دانشگاه صنعتی چین جنوبی راه حل جدیدی را برای درمان چنین آسیب هایی امتحان کنند. آنها شانس خود را با ساختن ماده مصنوعی ایمن که خواص فیزیکی مشابهی با tunica albuginea داشت، امتحان کردند. به طوری که آلت تناسلی در حالت نعوظ سفت و زمانی که شل است منقبض می شود. این پرده مصنوعی سفید از نخ های فیبر و هیدروژل ساخته شده است. درست مثل نسخه طبیعی!

محقق اصلی این پروژه، ژوتائو شی، می گوید این مطالعه بر اساس یک فرضیه علمی ساده است:

با شبیه سازی ریزساختار بافت های طبیعی می توان به ماده ای مصنوعی با همان قابلیت های بافت طبیعی دست یافت.

این ماده روی خوک هایی که از آسیب به تونیکا آلبوژینیا رنج می بردند تأثیر می گذارد و سفتی آلت تناسلی آنها را به سطح خوک های سالم و نعوظ می رساند.

با این حال، علیرغم نتایج امیدوارکننده، این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است و قبل از استفاده از آن به عنوان یک روش درمانی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. محققان ابتدا باید از ایمنی و اثربخشی طولانی مدت این ماده مصنوعی مطمئن شوند. شاید راه های بهتری برای کاشت آن در آلت تناسلی وجود داشته باشد. همانطور که در حال حاضر این کار از طریق یک برش ساده انجام می شود.

کشف درمان شکستگی آلت تناسلی و اختلال نعوظ

نیازی به گفتن نیست، حتی اگر این تست ها موفقیت آمیز باشند، تنها بخشی از پازل کامل است. زیرا در شکستگی آلت تناسلی، قسمت های مختلف آسیب می بیند و مشکل تنها به تونیکا آلبوژینیا محدود نمی شود. به همین دلیل، اعضای تیم تحقیقاتی در تلاش برای بهبود این فناوری برای بازیابی کامل آلت تناسلی هستند. حتی آسیب عصبی!

استفاده از چنین محلولی برای ترمیم بافت های دیگر از جمله مثانه و قلب کاملاً امکان پذیر است. با این حال، این نیاز به اصلاح و دستکاری مواد مصنوعی برای مطابقت بهتر با پارچه مورد نظر دارد.

شی و همکارانش در حال حاضر در حال مذاکره با مراکز پزشکی برای استفاده از این ماهی مصنوعی و شروع آزمایشات بالینی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید