رونمایی از سیستم تناسلی سالم کشور در آینده نزدیک


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900663

رئیس مرکز مدیریت آمار و اطلاعات وزارت بهداشت از افتتاح و افشای سامانه ملی باروری سالم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه کل دوره بارداری رصد می شود و اطلاعات و سوابق مربوط به آن در دسترس است. ارجاع بیمار، کارشناسان و متخصصان ما مربوطه را قرار می دهیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین بیگلری هانی رئیس مرکز آمار و مدیریت اطلاعات وزارت بهداشت در گفتگوی تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو درباره روند الکترونیکی شدن خدمات بهداشتی و درمانی در کشور گفت و گو کرد.

بیگلری هانی گفت: بحث الکترونیک سلامت و خدمات پزشکی در ایران از سال 1360 و ابتدا از آزمایشگاه های تشخیص طبی آغاز شد.

وی افزود: در اوایل دهه 70 بیمارستان های کشور به سیستم بیمارستانی مجهز شدند و پس از آن طرح هایی مانند نسخه الکترونیکی اجرا شد و در حال حاضر پیگیر استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای مرتبط با سلامت هستیم.

رئیس مرکز آمار و مدیریت اطلاعات وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: رویکردهای اولیه استفاده از فناوری و خدمات اطلاعاتی در حوزه سلامت در درجه اول اقتصادی و مالی بود، اما به مرور زمان و به تدریج از این اطلاعات و هوش مصنوعی استفاده شد. تشخیص و درمان حمایتی برای کشف ترکیبات دارویی جدید، حل مشکلات ناباروری و بهبود زنجیره تامین داروها و تجهیزات استفاده می شود.

بیگلری خانی گفت: وزارت بهداشت با توجه به این رویکرد جدید، دانشگاه مجازی خود را به دانشگاه هوشمند تغییر نام داد و در تلاش است تا با استفاده از امکانات جدید هوش مصنوعی در حوزه سلامت، خدمات درمانی و بهداشتی بهتری به شهروندان ارائه دهد.

این مسئول از افتتاح و رونمایی از سامانه ملی باروری سالم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه کل دوره بارداری رصد می شود و اطلاعات و سوابق مرجع در اختیار بیماران، کارشناسان و متخصصان مربوطه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات سلامت از طریق پنجره دولت هوشمند به مردم ارائه می شود، تصریح کرد: به صورت هفتگی یک خدمت به خدمات سلامت قبلی اضافه می کنیم.

بیگلری هانی با اشاره به تحقق 80 درصدی پرونده کامل الکترونیک سلامت تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال آن را رونمایی و در اختیار پزشکان، پرسنل بهداشتی و درمانی و شهروندان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید