استفاده از VAR در سیستم فوتبال ایران م effectiveثر است / با این سیستم ما فوتبال خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک می کنیم

زمان: 16:24
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775941

جدیت فدراسیون برای آوردن این فناوری به ایران قابل ستایش است

داور بین المللی فوتبال گفت VAR جای خود را در فوتبال جهان به خوبی باز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت رسمی فدراسیون ، موعود بنیادی فر ، تکنسین بین المللی کشورمان VAR وی گفت: “ما باید بپذیریم که این فناوری می تواند به رشد داوری و فوتبال کمک کند.” VAR جای خود را در فوتبال باز می کند و صاحبان فوتبال و کشورهای توسعه یافته از آن استفاده می کنند. مهمترین تورنمنت های آسیایی از این فناوری استفاده می کنند و به داوری ، به ویژه در فوتبال کمک زیادی می کند. البته استفاده از این سیستم در فوتبال ما هم در سطح ملی و هم در سطح باشگاهی ملی م isثر است و امیدوارم هرچه زودتر این سیستم در فوتبال ما اجرا شود تا بتوانیم فوتبال خود را به استانداردهای سطح بین المللی

داور بین المللی فوتبال در مورد تجربه استفاده از این سیستم در بازی با کره جنوبی گفت: ما موفق شدیم از این سیستم به صورت آفلاین و بعد از مسابقه استفاده کنیم. می توانم بگویم که سیستم خوب است و دارای پایگاه به روز است. تحت مجوز فیفا و اگر از سیستم باشد VAR استفاده از آن در لیگ فوتبال کشورمان بدون شک کمک زیادی در این زمینه به ما خواهد کرد.

وی همچنان به بحث درباره مهمترین موضوع می پردازد VAR وی به آموزش قضات در این زمینه پرداخت و گفت: مهمترین مسئله در خصوص استفاده از این فناوری ، آموزش قضات است. این زمان بر است زیرا ما از این سیستم به عنوان شبیه ساز برای داوران استفاده می کنیم.

داور فدراسیون بین المللی فوتبال برای نقش فدراسیون فوتبال در مقاله VAR وی به ایران گفت: باید از رئیس فدراسیون فوتبال تشکر ویژه کرد. چون فدراسیون این را در بحث نشان داده است VAR این واقعاً جدی است و گام های مثبت زیادی در این زمینه برداشته است. وقتی این سیستم وارد ایران شد ، پشت این موضوع عزم جدی نشان داد و جای قدردانی و قدردانی از رئیس فدراسیون فوتبال ، دبیرکل و کارگروهی که به طور جدی با این موضوع برخورد می کنند ، وجود دارد. این سیستم وارد ایران شد و این نشان می دهد که فدراسیون این فناوری را خیلی زودتر از آنچه تصور می کردیم در مسابقات داخلی و تیم های ملی مورد استفاده قرار دهد وارد کرده است. عزم فدراسیون برای ما قابل تقدیر است و تشکر ویژه از رئیس فدراسیون. ما باید از جدیت رئیس فدراسیون برای آوردن این فناوری به ایران تشکر کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید