تاریخ برای استقلال و فتح الله زاده تکرار شد!

از نکات قابل توجه نتایج این هفته می توان به پیروزی 6 بر 1 و امتیاز بالای استقلالی ها اشاره کرد که این هفته ها اوج بی نظمی مدیریتی را تجربه می کند و اگرچه استقلال در زمین تازه نفس است اما خارج از زمین در فرم خوبی قرار ندارد. در جریان جنجال های هفته های اخیر سرانجام هت تریک علی فتح الله زاده با استعفای او پاسخ داده شد و او توپ و میدان را به حجت کریمی واگذار کرد.

استعفای فتح الله زاده و پیروزی 6 گله استقلال به اهالی فوتبال یادآور شد که شاگردان کالا نووی در هفته هفتم لیگ هشتم مقابل استقلال با نتیجه 6 بر صفر شکست خوردند که تنها 24 ساعت پس از محرومیت فتح الله زاده از مدیرعاملی اصلی استقلال موفق به کسب آن شدند. نتیجه 6-0 مقابل آبی های اهواز. آبی های تهران در این دیدار که در تاریخ 7 شهریور 1387 برگزار شد با دو گل فرهاد مجیدی، دو گل آرش برهانی و گل های هاشم بیک زاده و پیروز قربانی در حضور 40 هزار تماشاگر شاگردان اکبر میتقیان را اخراج کردند. آبی پوشان با این برد توانستند جایگاه خود را ارتقا دهند و ده پله به رده هفتم جدول صعود کنند.

استقلال تا هفته هفتم این رقابت ها شرایط خوبی نداشت و در رده هفدهم جدول 18 تیمی لیگ برتر قرار داشت. نتایج ضعیف استقلال (بدترین شروع تاریخ) تا پایان هفته ششم شاهد تغییر مدیریت استقلال به دلیل فشار هواداران بود و با اخراج فتح الله زاده، امیررضا واعظ آشتیانی هدایت استقلال را برعهده گرفت.

فتح الله زاده که در سال 85 یعنی . 17 ماه قبل از شهریور 87، پس از تحولات مدیریتی دوران استقلال که منجر به حذف استقلال از آسیا شد، با حمایت حداکثری هواداران و مدیریت محمد علی آبادی، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، بار دوم بار به استقلال آمد. فتح الله زاده در اولین روزهای حضورش قول داد مشکلات مدیریتی استقلال را به طور کامل حل کند و مانند دوره های مدیریتی قبلی اش ستاره های زیادی را برای استقلال به ارمغان بیاورد و حاصل حضور 17 ماهه فتح الله زاده قهرمانی سیزدهم بود. عنوانی از لیگ هفتم، بدترین نتیجه استقلال در لیگ برتر)، بدترین شروع تاریخ لیگ برتر استقلال و خریدهای ناموفق در لیگ هفتم در مقابل قهرمانی در جام حذفی.

استقلال در پایان آن فصل (لیگ هشتم) در هفته پایانی این رقابت ها توانست به طرز چشمگیری قهرمانی را از دستان ذوب آهن بگیرد تا فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب استقلال جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به 15 سال از استقلال با سپاهان و پرسپولیس سخت ترین رقابت ممکن را برای قهرمانی تجربه می کنند و باید تا 8 اردیبهشت تماشا کنیم و ببینیم بالاخره کدام تیم قهرمان لیگ بیست و دوم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید