لزوم بیان و تکرار تاریخ برای مقابله با توطئه دشمن برای تحریف تاریخ ایران

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782684

دشمن سعی دارد تاریخ را به ویژه برای نسلی که قبل از انقلاب ندیده است، تحریف کند تا مهمترین مؤلفه انقلاب اسلامی یعنی مردم را از بین ببرد تا به آن ضربه بزند. مهمترین رسالت امروز در برابر این توطئه افشای درست تاریخ قبل و بعد از انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سالها و قرنها بر روی زمین گذشت تا سرانجام در یک نقطه شرایطی در زمین به وجود آمد که هر دو ملت به رشد و توسعه دست یافتند که آماده قیام علیه حکومت ستمکار و پذیرش حکومت الهی بودند و در آن زمان رهبری ظهور کرد. که این قوم را به حکومت الهی رساند و سرانجام در سال 1357 یکی از مهم ترین حوادث تاریخ بشر رخ داد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

مهم ترین مؤلفه شکل گیری این انقلاب مردم هستند وگرنه در طول قرن ها امامان و پیامبرانی بوده اند که توانسته اند مردم را رهبری و رهبری کنند و مردم بارها مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، اما به گفته مقام معظم رهبری انقلاب همانطور که در بیانیه آمده مرحله دوم انقلاب می‌گوید: «از همه ملت‌های مستضعف، کمتر ملتی به انقلاب پایبند است. و در میان ملت‌هایی که قیام کرده و انقلاب کرده‌اند، کمتر کسی جز تغییر حکومت در انجام وظیفه و حفظ آرمان‌های انقلابی موفق بوده است. اما انقلاب شکوهمند ملت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر مدرن است، تنها انقلابی است که بدون تسلیم آرمان‌های خود و دفاع از عزت و اصالت شعارهای خود در برابر هر وسوسه‌ای حلقه‌ای پرافتخار را پشت سر گذاشته است. مقاومت ناپذیر به نظر می رسید و اکنون وارد مرحله دوم خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی شده است».

کدام آیه معروف در قرآن کریم در سوره رعد می فرماید: «من مقبط بین کامیون له کردم یدیه نایب یحفزونه الله به ما امر کرده است بقوم لا یغیر خدا حتی آراد یغیروا و وازا بنفس · هم بقوم سوا و فلا مرد لهوم من لهوم دهننِهن. مأمورانی هستند که به امر خدا پشت سر هم از جلو و عقب هستند [= حوادث غیر حتمی‌] حفظ؛ خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه آنچه در آنهاست تغییر دهد. و هنگامی که خداوند برای قومی (به سبب اعمالش) اراده بدی کند، چیزی مانع آن نمی شود; «و جز خدا سرپرستی نخواهند داشت!» در آیات دیگر بر نقش مردم در سرنوشت خود تأکید فراوان شده است و این سؤال در روایات فراوانی آمده است که شرایط برای آنها آن گونه که مردم بخواهند تعیین می شود.

مطالعه تاریخ نیز مملو از نمونه هایی است از افرادی که می گویند چه چیزی تعیین می کند چه اتفاقی برای آنها می افتد. اینکه در زمان نادری مانند امیرالمومنین علی علیه السلام در خانه می ماند و حتی دستانش بسته می شود، نتیجه این است که هر فردی وجود دارد و روزی خلیفه می شود.

اکنون در ایران که برای اولین بار در تاریخ مردم آمد و تاریخ ساز شد و با انقلاب خود نقطه عطفی در تاریخ جهان شد و علیه استکبار و ظلم و ظلم قیام کرد و برای اولین بار که ظالم دشمن واقعی است. در برابر او. او دریافت که تنها راه پایان دادن به این انقلاب، گرفتن مهمترین مؤلفه آن، یعنی مردم است، و چگونه می توان به آن دست یافت؟ با تحریف تاریخ به گونه ای که تحریف می کند و می گوید نسل جدید و جوانی که قبل از انقلاب انقلاب را ندیده اند، معتقدند انقلاب اشتباهی رخ داده است.

رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کرده اند و در یکی از مهم ترین سخنرانی های خود در سالگرد ارتحال امام در سال 1396 به این موضوع پرداختند. وی گفت: بخش اصلی سخنان من در بحث امروز و صحبت امروز شما جوانان عزیز است. دلیلش این است [اوّلاً] اینکه جوانان دوران حماسه های بزرگ را ندیده اند. دوران پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران نهضت های بزرگ و مبارزات بزرگ با تجزیه طلبان، جوانان [فقط] شنیده اند و این داستانی است برای جوانان ما. بنابراین توضیح و بیان بیشتر آنها ضروری است; این اولین است. دوم، ذهن جوانان هدف تحریف است. امروز آنها می خواهند بیشتر روی ذهن جوانان ما کار کنند و اجازه ندهند نسل جوان این کشور بسیاری از حقایق را بیاموزند. به همین دلیل خطاب امروز من به جوانان است.

عرض می کنم جوان عزیز! انقلاب اسلامی که توسط امام بزرگوار انجام شد و به مشیت ایشان اراده الهی انجام شد، صرفاً یک انتقال سیاسی نبود که گروهی از قدرت برکنار شوند، گروهی دیگر جای آنها را بگیرند. اینطور نبود، اما انقلاب یک تغییر عمیق بود. هم تغییری در سیاست کشور – تغییری عمیق در سیاست – و هم تغییری در بافت جامعه ایران بود. در سیاست، این تغییر به این معنا بود که یک بسته موروثی وابسته به دشمنان و پیروان در کشور – چنین حکومتی – به حکومتی مردم‌محور و متکی به مردم و مستقل و سربلند تبدیل شده است. این تحول بزرگ در سیاست رخ داده است. و در قلمرو متن جامعه، جامعه ما به جامعه گمنامی تبدیل شده بود; ایران با خاستگاه فرهنگی اش، با عظمتش، با دانشمندانش، با فلسفه اش، با دانش عظیم انسانی اش در این کشور، تبدیل به جامعه ای شده است که از غرب تبعیت می کند و هویت ندارد. هدف انقلاب این بود که اوضاع را تغییر دهد، جامعه را به جامعه ای بهبایی تبدیل کند، با استقلال، با اصالت، با خلاقیت، با یک کلمه جدید. «این انقلاب اسلامی چنان تحولی بود که امام بزرگوار با کمک مردم این انقلاب را به پیروزی رساند.

امروز در تعریف خاندان پهلوی و آمریکا و دیگر ظالمان و ستمگران جهان مطالبی گفته می شود که برای خردمندان و آگاهان مضحک است چرا که دو دهه پیش هیچکس جرات نمی کرد این حرف ها را بزند زیرا مورد تمسخر همه قرار گرفت. مردم کشور اما امروز نسلی به میدان آمده است که از وقایع انقلاب بی خبر است و آنچه را که به آن می گویند باور می کند به طوری که این دروغ ها و یاوه گویی ها جامعه ای ناآگاه و ناآگاه پیدا کرده است و به همین دلیل است. ما هر روز شاهد چنین اظهاراتی هستیم.

اینکه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مرتب از خاندان پهلوی حرف می زنند و فیلم های احساسی منتشر می کنند که انگار مقدسینی هستند که مظلومانه ایران را ترک کرده اند، گواه این مطلب است. رضاخان فاسدی که انقلاب مدنی ایران، همان نهضت مشروطه را نابود کرد و هزاران هکتار از زمین های کشاورزی حاصلخیز را با کمک بی خانمان ها به زور تصاحب کرد و سال ها بر ساختن ارتشی متمرکز شد که حتی یک گلوله بیگانگان را تاب نمی آورد. و در نهایت توسط همان دولت استعماری که آمد و به محل انداختن عصا توسط اعراب منتقل شد.

محمدرضا پهلوی نالایق که به گفته اعضای خاندان پهلوی و داستان های دیگران حتی اقتدار خانواده و کاخ خود را هم نداشت، با مطالعه اوضاع ایران در دوران پهلوی به ابرمردی تبدیل شد که ایران را به سمت پیشرفت سوق داد. . او برای مردم آن زمان و برای فساد و ظلمی که وجود داشت، از باندهای مافیایی فساد و مواد مخدر خواهر شاه گرفته تا مراسم غیراخلاقی در کاخ شاهنشاهی که شرمنده است یا فساد در بوروکراسی حاکم گریه می کند. و چقدر این کشور از کشورهای دیگر عقب است.

در این رسانه ها و از پیاده نظام امپراتوری رسانه ای استعماری، فرح پهلوی امروز مادر خوب امت شده است زیرا فساد در داستان های زندگی این مرد نفوذ می کند. مردم نسل اول انقلاب هنوز رسوایی های جشنواره هنری شیراز را فراموش نکرده اند و دفتر خاطرات خاندان پهلوی مملو از فساد و خیانت به فرح دیبا و روابط عاشقانه او با مردانی غیر از همسر نالایقش است. پادشاه ایران و خود را وارث کوروش کبیر می خواند.

خاطرات متعدد پهلوی دربار در تشریح جزئیات فساد اعضای خانواده پهلوی و بی توجهی آنان به مردم، شرح مفصل مکان، زمان و اشخاص و نیز خود مردم، شاهدان تبعیض و فساد در سطح جامعه.

در حالی که کشورهای دیگر به فضا رفتند و صنایع خود را توسعه دادند، مردم شهرهای کوچک از آب و برق محروم بودند، در حالی که نفت ایران در بهترین حالت خود فروخته می شد و سرمایه های زیادی در دست دولت و هزاران نفر دیگر بود. نکته دیگری که باید هر سال قبل از انقلاب گفته شود این است که به دشمنان این ملت اجازه دهیم تاریخ را تحریف کنند و کشور را گل و کابوس نکنند و با انقلاب مردم بدبخت شوند.

برای این منظور نه تنها باید تاریخ قبل از انقلاب به درستی و قوی ارائه و تکرار شود، بلکه تاریخ پس از انقلاب نیز باید به درستی بیان شود.

دلیل بسیاری از کاستی های امروزی، تفکری متفاوت از تفکر انقلاب اسلامی و حاکمیتی است. حرفه های تأثیرگذار و آزادی خواه که به آرمان های انقلاب اعتقادی نداشتند، اما سال ها بر نهادهای تصمیم گیری کشور حکومت می کردند، اقتصاد کنونی ایران را که در چنین تنگناهای مالی قرار دارد، به وجود آوردند.

تاریخ بعد از انقلاب باید درست ارائه شود و تکرار شود تا مردم بدانند چه کسانی با لباس انقلابی آمدند و مدتی حکومت کردند و البته فاسد هستند وگرنه باید مشکلات کنونی جامعه از مدت ها قبل حل می شد. با این حال، مردم خود می بینند که چگونه دولت های مختلف در دیدگاه های خود در مورد مسائل مختلف متفاوت هستند.

اما این داستان باید بیان شود تا برای نسل حاضر، برای نسل جوان روشن شود و میراثی برای آیندگان و نسل های آینده باشد. از این طریق می توان مسیر انقلاب را حفظ کرد. باید بصیرت داد و روشنگری کرد.

بخشی از تاریخ کشور بعد از انقلاب، موفقیت هایی است که کشور بعد از انقلاب به دست آورده است و قله هایی که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و… اما با تحقیر دشمن فتح کرده است. و البته انفعال رسانه های داخلی از این موضوع بی خبرند یا حتی وارونه.

به همین دلیل است که تجلیل بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب برای کتاب «کوه نوردی چند ساله» حقایقی را درباره رویدادهای کمتر شناخته شده در ایران پس از انقلاب از افراد برجسته بین‌المللی و بی‌طرف جمع‌آوری کرد.

رهبر فرزانه انقلاب بارها در سخنان خود نسبت به نگاه به تاریخ و بیان صحیح تاریخ کشور قبل و بعد از انقلاب هشدار داده اند، اما این کدها کمتر مورد پذیرش و پوشش رسانه های داخلی قرار گرفته است.

نه تنها باید تاریخ ایران را برای مردم ایران و جهان بازگو کرد، بلکه تاریخ کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کشورهایی که مدعی پیشرفت هستند را نیز باید بازگو کرد. هم تاریخ حال و هم تاریخ گذشته این کشورها. اینکه دهها میلیون انسان را کشته اند تا قیام کنند و امروز با چه مشکلات اساسی روبرو هستند و امروز جامعه آنها که مدعی رشد است چه وضعیتی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید