تاکید مراجع عظام تقلید و دانشمندان بر لزوم کار جهادی برای رفع مشکلات

ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783040

در این دیدارها مراجع و علما خدمت به مردم کوم و حرم کریمه اهل بیت(ع) را توفیق بزرگ خواندند و بر تلاش جهادگران برای رفع مشکلات تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده،، سید محمدتقی شاهچراغی فرماندار جدید کوم امروز در دومین روز کاری خود پس از انتصاب به این سمت با برخی مراجع تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سعیدی: نظر مسئولین در مورد کوم باید خاص باشد
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این دیدار با اشاره به موقعیت قم گفت: قم از جهات مختلف خاص است زیرا حرم حضرت معصومه(س) لانه اهل بیت است. آل بیت (ع) و مرکز حوزه شیعه وجود امام خمینی (ره) و مراجع تقلید از برکات حوزه است.
وی با بیان اینکه چون در داستان های خاص کوم دیده می شود باید در نظر مسئولان خاص دیده شود، افزود: کوم باید از نظر مسئولانی که در آنجا منصوب می شوند، از نظر امکانات و از نظر قوانین و مقررات خاص باشد. و این تفاوت را باید احساس کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: از آنجایی که حرم بانوی کرامت به قوانین ظاهری و معنوی دسترسی دارد، شهر مقدس قم نیز حرم اهل بیت (ع) است و یک شهر مقدس است. حق طبیعی قم برای داشتن قوانین خاص برای این شهر.
امام جمعه کوم گفت: لازم به ذکر است که افراد منصوب به حساب در کوم دارای این دید ویژه هستند که خوشبختانه همینطور بود و استاندار جدید که اهل بیت ولایت و شهادت و علم و تقوا است باید. این راه را به سوی کمال در پیش بگیرید و کمال را ارتقا دهید.
تولیت حرم بانوی کرامت (س) همچنین گفت: همان انتظاری را که اهل بیت (ع) از شهر قم داشتند، از خادمینی داریم و مردم متدین قم نیز از این شهر انتظار دارند. از نظر مذهبی خاص باشید.»

fcb30096 8a79 4ea4 bf65 e3a741b84a0c خبر خاکستری
آیت الله نوری همدانی: پیشرفت، توسعه و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید مورد تاکید فرماندار جدید کوم باشد.
همچنین در این دیدارها آیت الله نوری حمدانی در دیدار با سید محمد تقی شاهچراگی استاندار جدید قم گفت: شهر کریمه اهل بیت(ع) نیازمند پیشرفت بیشتر در عرصه های مختلف است.
وی ادامه داد: مسئولانی که در شهر مقدس کوم خدمت می کنند باید قدر این فرصت را بدانند زیرا این شهر در تاریخ تشیع جایگاه منحصر به فردی دارد.
این ارگان به رفع مشکلات کوم پرداخت و تصریح کرد: کارکنان کوم را به عنوان شهر نمونه در جهان اسلام با انجام وظایف و مسئولیت های خود و رفع نواقص تبدیل کنند.
وی ادامه داد: کوم سرچشمه و آغازگر قیام علیه نظام ستمشاهی و شهر انقلاب است، اسلام و انقلاب با کوم آغاز شد که نشان از جایگاه این شهر دارد.
آیت الله نوری همدانی بابیان لزوم تاکید بر پیشرفت، توسعه و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهر قم خاطرنشان کرد: اجرای حجاب اسلامی و امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی برای توسعه و کاهش توسعه اقتصادی. مشکلات باید توسط مسئولان رسیدگی شود.

65da089a 0363 4ff2 bf45 2a0598e9ac75 خبر خاکستری
آیت الله سبحانی: تمرکز بر جهادگران و کار میدانی در قم

استاندار جدید پس از این دیدارها با آیت الله سبحانی دیدار کرد.
این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد که فرماندار کوم بتواند در راستای رسیدگی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام های مثبت و موثری بردارد.

فرماندار کوم: خدمت مهمترین هدف من است
و در این جلسات فرماندار کوم وی همچنین گفت که خدمت به مردم و شهر کریمه مهمترین هدف ماموریت خود است.

شاهچراگی با ارزیابی فرمایشات علما افزود: استفاده از رهنمودهای بزرگان چراغ در مسیر رسمی راهی است که می تواند برای مسئولان راهگشا باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید