نگاهی به پیام مراجع عظام تقلید و علما پس از شهادت سردار دل

ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1798001

مراجع عظام تقلید و علما در آذرماه 1377 پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی شهادت سردار دل را تسلیت گفتند و به بیان خصوصیات وی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کوم فردا دیو سال از روزهای بی راهنما گذشت، روزهایی که اگرچه بدون حاج قاسم سخت است، اما با نگاهی به واکنش مردم به شهادت حاج قاسم و عشق و علاقه ای که در دل ها ایجاد می شود، به راحتی می توان فهمید که راه حاج قاسم و مدرسه اش هنوز زیر خیمه ولایت است.
دو سال پیش در چنین روزی ایران اسلامی غرق در خون و ماتم شد و در این بین مراجع عظام تقلید و علما در پیام هایی که در ادامه می خوانیم این شهادت را تبریک گفتند و همدردی کردند.

پیام رهبر معظم انقلاب
ملت عزیز ایران!
او سردار بزرگ و سرافراز اسلام آسمانی شد. شب گذشته ارواح طیبه شهدا روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت خالصانه و شجاعانه در جبهه های نبرد با شیاطین و اشرار جهان و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رساند و خون پاکش به دست بی رحم ترین انسان بر زمین ریخته شد. موجودات . این شهادت بزرگ را به محضر حضرت بقیة الله ارواحنا فداه و روح مطهرش تسلیت عرض نموده و به ملت ایران تسلیت عرض می نمایم. او نمونه بارز تربیت اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود، تمام عمر خود را در راه جهاد در راه خدا گذراند. شهادت مزد زحمات بی‌وقفه او در این سال‌ها بوده است، کار و راه او با چرخش قدرت الهی متوقف و بسته نخواهد شد، بلکه انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دیشب دست‌های کثیف خود را بر خون او و دیگر شهدا ریختند. مبتلا شده. شهید سلیمانی یک چهره بین المللی در مقاومت است و همه علاقه مندان به مقاومت خونخوار هستند. همه دوستان – و همه دشمنان – بدانند که خط مقاومت در راه جهاد با انگیزه مضاعف ادامه خواهد داشت و پیروزی روشنی در این راه مبارک در انتظار مجاهدان است. از دست دادن فرمانده وفادار و عزیزمان تلخ است، اما ادامه مبارزه و کسب پیروزی نهایی تلخ قاتلان و جنایتکاران را بیشتر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه به ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب ابومهدی المهندس را گرامی می دارد.

آیت الله العظمی صافی صافی

با کمال تأسف و تأثر شهادت رهبر کبیر اسلام، مجاهد سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی را پذیرفتم.
شهیدی که جان خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و دفاع از ارزشهای اسلامی کرد. این شهید سعید از عاشقان معصوم به ویژه سالار شهیدان حضرت سعید الشهداء علیه السلام بود که در مبارزه با دشمنان اسلام و خائنان و دینی پیرو مکتب روشنگری اهل بیت بود. تروریست های منحرف
هنر خلق خدا این است که از این زندگی زودگذر و فانی برای همیشه استفاده کنند و زندگی خود را وقف ذات خدا کنند.
شهادت این مجاهد والا مقام و تعدادی از همرزمانش به ویژه شهید ابومهدی المهندس را به مردم آزاده جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم. پیروزی اسلام و عزت و سربلندی امت عزیز از خداوند متعال را در سایه عنایت حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئلت دارم.

پیامی به آیت الله مکارم شیرازی

شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاعش همه را در شوک فرو برد. او مردی بزرگ، کم نظیر و بسیار آگاه بود که نامش به عنوان یک سردار بزرگ در تاریخ اسلام و جهان خواهد ماند و راهش پربار است.

این ضایعه غم انگیز و شهادت یارانش به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همه راهیان حق و رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و شیفتگانش در سراسر جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. خانه شریفشان است و مطمئنم علاقمندان راه او را با قدرت و قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.

پیامی به آیت الله نوری همدانی

بار دیگر استکبار جهانی و مظاهر آن چهره ظالمانه خود را نشان داد و تعدادی از بهترین بندگان صالح خدا را به خاک و خون کشید. امروز جبهه مقاومت مورد تحقیر دشمنان قرار گرفت و زمینه ساز نابودی استکبار منطقه شد.

بی شک شهادت فرماندهان این جبهه به ویژه شهید سرشناس حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن می کند و زمینه را برای سقوط نهایی دشمن فراهم می کند.

این عزیزان مستحق شهادت بودند و اجر مجاهدت هایشان را گرفتند که امام بزرگوار فرمودند: «شهادت هنر مردان خداست». امروز دشمنان بدانند که این ملت میلیون ها انسان شهید پرور دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

شهادت این شهیدان والامقام به ویژه حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را تبریک و تهنیت عرض نموده و به تمامی ملت های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می نمایم.

پیام آیت الله جوادی آملی

شهادت مجاهد بزرگ قرآن، عترا و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب آقای قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) قلب آزاده رزمندگان را جریحه دار کرد و عواطف را جریحه دار کرد. مردان مجاهد
این مصیبت تلخ و حادثه تلخ را به حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) و ملت شریف اسلام تسلیت عرض نموده و قیام شهید راحیل را با شهدای اوایل اسلام و یارانش از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
پیام به آیت الله علوی گرگانی

بار دیگر چنگال وحشی استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خیرین و حامیان این انقلاب را از ما بیرون کشید و به ملکوت اعلی رساند.
شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که برای اعتلای عزت ملت های منطقه و زدودن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و سلطه کشورهای بیگانه و حاکمان استکبار بر این کشورها تلاش فراوانی کرد، باعث شد. تاثیر بسیار خوبی بر من گذاشت
آنها با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را از بین ببرند و ضربه هولناکی به نقشه های دشمنان استکبار وارد کنند و همواره مورد منفور دشمنان اباعبدالله الحسین بوده اند. خودش مخالف حسین بود.

پیامی به آیت الله سبحانی

آقای قاسم سلیمانی شهید و مجاهد بسیار دلاوری بود که پیوسته در راه اعتلای اسلام و حفظ ایران از شر اشرار خدمت کرد.

او همیشه روی صحنه بود و در لشکرکشی ها، حتی گاهی در میانه میدان جنگ، از خود گذشت می کرد و خطر همیشه با او بود، اما چون فداکاری برایش هدف بزرگی بود، به این مسائل توجهی نداشت.

البته او در دل آرزوی شهادت داشت و خداوند متعال او را در آرزوی او قرار داد و حتماً با شهدای احد و شهدای کربلا و همه شهدایی که در راه اسلام جان خود را از دست دادند محشور خواهد شد.
شکی نیست که جنایتکاران نمی توانند از عواقب این جنایت در امان بمانند و روزی شما از آنها انتقام خواهید گرفت.

از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی بی نهایت متاثر شدم و خداوند روحش را شاد و به بازماندگان صبر عنایت فرماید.

در این پیام آمده است: می دانست که شهادت با اوست و یک روز کفنش را آورد، امضا کردم، با اینکه به او گفتم تو بالای این امضا هستی، اما کفنش را امضا کردم، معلوم شد که می رود و او مشکل را احساس کرد و خداوند او را با شهدای کربلا محشور کند.

پیامی به مرحوم آیت الله مصباح یزدی

مصیبت بزرگی را که امروز رخ داد و یکی از شخصیت های کم نظیر یا بی بدیل جامعه ما را گرفت، اما در عصر جانفشانی ما و همه علاقمندان به اسلام و انقلاب تسلیت می گویم.

البته همه ما هم از منابع دینی و هم از تجربیات عینی دریافته ایم که این بلاها پاداش الهی را به دنبال دارد که برکات آن همه ملت را شامل می شود و تاکنون نه از این شهادت ها آسیبی به ما وارد شده است و نه از شهادت سعید. الشهدا (ع). این بزرگترین تراژدی انسانی در جهان بود. ما بیشترین بهره را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و معارف اهل بیت(ع) به برکت این شهادت باقی مانده است.و از مکتب اهل بیت(ع).

لذا از یک سو جای تبریک است که این حادثه موجب گسترش برکات و فراگیر شدن برکات آن سراسر جهان اسلام می شود. به همین مناسبت مقام معظم رهبری در پیامی تبریک و تسلیت گفتند.

خداوند ان شاءالله روحشان را با شهدا محشور فرماید و این خلاء را با لطف خود و کسانی که بهترین وارثان ایشان هستند پر کند و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم سازد. سرنوشت او را تعجیل کنید).

پیام به آیت الله حسینی بوشهری

با نهایت تأسف و تأثر شهادت سرکوبگرانه مجاهدین و رهبر کبیر اسلام سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و پیوستن به روح بلند و ملکوتی این شهید عزیز را به بسیاری از بازماندگان تبریک و تسلیت عرض می نماییم. همرزمان شهیدش

این سردار دلیر و مقتدر همچون خاری در چشم استکبار بود و در مبارزه با استکبار و ظلم در همه جبهه ها لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخت.

آمریکا و رئیس جمهور خبیث آن باید بدانند که اشتباه بزرگی مرتکب شده اند و قطعاً باید منتظر انتقام سخت باشند، همانطور که مسلمانان در سراسر جهان می گویند، همه کسانی که مقاومت خونخواران را دوست دارند، خواهند آمد و راه مقاومت با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت. قدرت.

شورای عالی حوزه های علمیه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد سردار ابومهدی المهندس و همرزمانشان حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری در دیوان عالی کشور، ملت عزیز ایران و عراق و خانواده ها از خداوند متعال برای این عزیزان صبر و اجر جزیل مسئلت می کنند.

پیامی به آیت الله اعرافی

شهادت رهبر فرزانه و فرزانه جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حضور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مقام معظم رهبری دمظله العالی و مراجع عظام تقلید در نجف اشرمات نچرثم و قطم ایران و عراق و کل جهان اسلام را به آزادگان جهان تسلیت می گوییم.

خون این شهدای والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق سرنوشت مشترکی دارند و از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.

جنایت شنیع نیروهای تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن این شهدای عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ اقدام ناجوانمردانه ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملت های منطقه دریغ نمی کند.

حاج قاسم سلیمانی سرباز و فرمانده اسلام و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که آرمان های عزت، هویت و تمدن اسلامی را به رسمیت شناخت و به مقابله با تروریسم و ​​دفاع از ملت بزرگ عراق و ایران پرداخت و عاقبت به شهادت رسید. و دیدار با خدا دشمنان اسلام، ایران، عراق و امت اسلامی باید بدانند که خروج سردارانی چون حاج قاسم و ابومهدی عزیز هر چند سخت و ظالمانه است، اما راه سرخ آنها با قدرت و سربلندی ادامه خواهد داشت.

سمینارها با تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز بر ادامه راه نابودی دروغ و پیروزی حق تاکید کردند و معتقد بودند که رزمندگان اسلام پاسخ قاطعانه ای به این جنایت خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید