حل مشکلات اقتصادی؛ خواسته اصلی مراجع تقلید از رئیس قوه مقننه است


ساعت: 10:04
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920540

هیئت عالی تقلید در دیدار با رئیس شورای اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، محمدباقر قالیباف صبح چهارشنبه در سفری یک روزه وارد قم شد و بلافاصله به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفت.
وی سپس با حضور در دفتر آیت الله سیستانی در قم، با حجت الاسلام شهرشتانی دیدار و گفتگو کرد و سپس از روند ساخت بیمارستان نور متصل به دفتر آیت الله سیستانی قم بازدید کرد.


دیدار قالیباف با آیت الله سبحانی


42fe7696 8a2b 48a1 a97b 122c9b79e63e خبر خاکستری

محمدباقر کلیباف در این سفر یک روزه با حضور در دفتر آیت الله سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش: رئیس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد شورای اسلامی و آخرین وضعیت کشور ارائه کرد.
خاطرنشان کرد: آیت الله سبحانی نیز در سخنانی بر رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای رفع آن تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی: مسائل اقتصادی برای مردم مشکل و معما شده است

143616be 81d0 4c75 9605 c332f96754b3 خبر خاکستری
این نهاد روز چهارشنبه در جلسه محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره(س)، امیدآفرینی در کشور را یکی از اولویت های اصلی برشمرد و تاکید کرد: باید جلسات بیشتر مراجع سه گانه و هفتگی باشد و به مردم گزارش شفافی بدهد که چه کارهایی انجام شده و چه برنامه هایی برای آینده دارند.

آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی با بیان اینکه مردم از وضعیت اقتصادی گله مند و نگران هستند افزود: مشکلات اقتصادی برای مردم معضل و معمایی شده است که نمی توانند آن را حل کنند. آنها نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

وی تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که نه تنها بهبودی ندارد بلکه تورم برخی کالاها نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور گفت: وابستگی مبانی اقتصادی کشور به دلار باعث افزایش قیمت دلار در کشور شده است اما تصمیم خاصی از سوی مسئولان دیده نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی به بانک ها به عنوان مشکل بزرگ کشور در حال بیداری اشاره کرد.

وی در این خصوص افزود: بانک ها فقط به فکر منافع خود هستند، هرچند مبلغی که وام می دهند کم است، اما سود کلانی در ازای آن می گیرند. با اصلاح قانون، مجلس می تواند جلوی انحراف بانک ها را بگیرد و به مردم فرصت زندگی بدهد.

آیت الله مکارم شیرازی درباره مشکلات اخیر کشور نیز گفت: نباید مشکلات کوچک را بزرگ کنیم، یاغی ها کوچک و ناچیز هستند که بخواهند در نظام و کشور تحول ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه باید بهانه به ویژه اقتصادی را از فتنه گران جست وجو کرد، افزود: آنها با این بهانه در کشور ناامنی ایجاد می کنند و باید علاوه بر پرهیز از افراط گرایی های بی مورد، بهانه را از آنها برداشت.

وی همچنین فضای مجازی را بستر مناسبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و مدرک دانست و گفت: فضای مجازی را نباید به دست دشمنان سپرد، بلکه باید مطالب مفیدی را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم خوب و بد را ببینند و با هم مقایسه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه مند به نظام خواند و افزود: مردم از ما گلایه دارند که چرا مشکلات را به مسئولان گوشزد نمی کنیم در حالی که بارها تذکر داده ایم و این هشدارها در سایت ما نیز منعکس شده است دلیل اینکه چرا مشکلات را به مسئولان گوشزد نمی کنیم. صدا و سیما انعکاس اخطارهای مسئولین باید مناسب باشد، اما مردم از مسئولان انتظار دارند که به این هشدارها عمل کنند.

وی در پایان این دیدار گفت: برای دولت و مسئولان دعا می کنیم اما از وضعیت ناراضی هستیم.

آیت الله نوری همدانی: مردم از بیکاری، گرانی و کاهش ارزش پول ملی ناراحت هستند.

6a061c90 f294 4bdd 8493 cd3c4eb16ed0 خبر خاکستری
آیت الله نوری حمدانی همچنین با محمد باکر کلیباف دیدار کرد. رئیس شورای اسلامی به اصول چهارگانه امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام اول شیعیان در نامه خود به مالک اشتر فرمودند: اخذ مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح از آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه های آموزشی، رشد و تعالی مردم و جمعیت کشور و توسعه از جمله اصولی است که باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه این مسائل باید همیشه سرلوحه کار مسئولان باشد و نباید از این مسائل غفلت کرد، گفت: در نظام ما مردم حرف اول را می زنند و مسئولان باید به افرادی که همیشه پشتیبان انقلاب هستند توجه کنند. و نظام اسلامی

این ارگان با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم گفت: متأسفانه مردم دیگر قدرت خرید قبلی را ندارند، بیکاری، پایین بودن ارزش پول ملی، اینها چیزهایی است که احساس می کند مردم احساس می کنند. ناراحت کننده هستند و مجبورند. مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و رفع این نواقص انجام دهند.
وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است، تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند مشکلات و کاستی ها را به گوش مسئولان برسانیم.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: باید شاهد رونق و گشایش اقتصادی و ارزانی توده های مردم باشیم، اما متاسفانه با گرانی و مشکلات مردم چیزی کم نشده و در این چند سال چیزی ارزان نشده است.

وی با اشاره به نقشه ها و دسیسه های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی افزود: باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرات نکنند برای شکست ما برنامه ریزی و فکر کنند. حفظ نظام و یادگارهای امام و حمایت رهبری امری ضروری است که امام و رهبری در دیدارهای خود بارها بر حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام تاکید کرده اند. باید در اولویت مسئولان باشد، حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش ها و رفع مشکلات مردم امکان پذیر است.

این مرجع تقلید به گلایه های مردم اشاره کرد و گفت: مردم از ما گلایه دارند چرا که ما مشکلات را به گوش مسئولان نمی رسانیم، اما مردم باید بدانند که ما از مشکلات آنها آگاه هستیم و آنها را بیان می کنیم، اما متاسفانه اینگونه است. منعکس نشده . “

آیت الله جوادی آملی: باید از واگذاری مسئولیت به مردم خوب کشور جلوگیری شود

3f3eb941 42a7 4a38 a081 565c3838f14c خبر خاکستری
آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز در دیدار محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی، اظهار داشت: دو چیز کشور را پایدار می کند. یکی سواد فعلی و دیگری امید به آینده، مسئولان باید تلاش کنند این دو چیز را از دست ندهند، اگر سواد فعلی و امید به آینده بود نتیجه آن ثبات مردم در هشت سال است. جنگ با نظام اسلامی، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید در آینده هم فرار مغزها و مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم سوزاندن قرآن و مساجد پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: ما دو وظیفه داریم یکی دعا با خدا که نباید از آن غفلت کرد و دیگری حکمت و تدبیر.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به افراد خیری که تحویل نمی دهند و مناسب نمی دهند سپرد، اظهار داشت: حضرت امیر(ع) کمیل را مسئول منطقه ای قرار داد، سپاهیان بنی امیه به آن منطقه حمله کردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نوشتند. نامه ای به کمیل که در نهج البلاغه آمده است که مضمون آن این است که عده ای فقط از دعای کمیل بهره مند می شوند اما توانایی حکومت بر منطقه ای را ندارند.

مفسر قرآن کریم گفت: باید از واگذاری مسئولیت به خیران کشور جلوگیری کرد و همچنین از بدرفتاری و طالع بینی جلوگیری کرد.

وی اعلام کرد: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمؤمنین نیستیم، اگر مدیران و دلالان تدارکات نباشند و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر در حکومت ضعیف باشیم، خداوند نظر او را از ما پس می گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: امیرالمومنین (ع) می فرماید: «من آب و آب را دوست دارم و خدا را شکر می کنم.» کشوری که آب و خاک دارد نمی تواند خودش را اداره کند و به دیگران محتاج است. او را از رحمت دور کن

وی با بیان اینکه شهدا سرمایه های کشور بودند، گفت: اگر در کربلا عزاداری بود که برهنه می آمد، در هشت سال دفاع مقدس جوانان بسیار پاکی داشتیم که شماره ثبت خود را پایین می آوردند. و نام و نشانی نداشت.» از آنها نیست، اینها سرمایه های دولت و صاحبان اصلی آن هستند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امیدواریم خداوند کشور را به حرمت خون پاک این شهدا حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم، خداوند ما را خواهد برد و به واسطه قوم دیگری از دین خود پاسداری می کند. در ادعیه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا دینت را حفظ می کنی چرا پاسدار دین تو نباشیم؟ چرا دین خدا را حفظ نمی کنیم؟

سرانجام فرمود: حرف آخر این است که مواظب زبان و ادب خود باشیم، مبادا از گفتار ما سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید