مرز قوه مقننه و مجریه باید مشخص باشد


ساعت: 23:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822447

نایب رئیس مجلس گفت: تاکنون در دولت بحثی برای تغییر وزرا نشده است، البته در کار دولت بررسی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی در جمع رسانه ها با بیان اینکه در برخی مواقع نظرات دولت نسبت به مجلس به خوبی مطرح نمی شود، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه به طور مداوم بودجه در جریان بودجه قرار می گیرد اما دولت کمتر اطلاع رسانی می کند.

وی ادامه داد: در صورت اتحاد نیروها مشکلات مردم حل می شود. رئیس جمهور تاکنون 7 بار در صورت رویارویی نیروهای کشوری در مجلس حاضر شده است. جلسات دولت و مجلس چندین بار برگزار می شود. جلسه مشترک دولت و مجلس فردا در اجلاس سران دولت برگزار می شود و رئیس جمهور تاکنون با ۲۲۹ نماینده مجلس دیدار کرده است.

حسینی افزود: ما نمی توانیم هر چه نماینده می گوید را اجرا کنیم، چون منابع کشور محدود است، هر نماینده ای که با وزیر کار کرده است توانسته است مسائل خود را مطرح کند؛ چراکه منابع کشور محدود است. دولت در تعامل با مجلس کوتاهی نکرد.

وی با بیان اینکه تعداد نکات و سوالات نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است که باید بررسی شود، گفت: 1467 نکته مطرح شد و 1314 سوال که تعداد آنها زیاد است. یکی از دلایل این اشارات و سؤالات امید به عملکرد دولت است، اگر ناامید می شدند اصلاً این سؤالات را نمی پرسیدند، دولت را هم از خود می دانند. برخی از نمایندگان ممکن است تجربه کمتری در امور اجرایی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ما از انتقاد استقبال می کنیم، اما اگر وزیری به خواسته ما عمل نکرد، نباید در مورد آن وزیر چیزی بگوییم. خط بین دو قوه باید مشخص باشد و نماینده در اجرا دخالت نکند چون این به نفع نماینده نیست.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه در همکاری با مجلس به اخلاق و شئون صدر احترام می گذاریم، خاطرنشان کرد: مردم با مشکلات واقعی مواجه هستند و مشکلات خود را به نمایندگان می گویند و مطالبات مردم را به دولت منتقل می کنند؛ در این راستا مردم با مشکلات جدی مواجه هستند. شاید بخشی دیگر از انبوه تذکرات به همین دلیل باشد، از سوی دیگر باید از مجلس به خاطر رای اعتماد خوب به وزرا تشکر کرد، ما به آنها داده ایم برنامه های پیشنهادی وزرای مجلس شورای اسلامی به آنها نمی رسد. درخواست دادن.

حسینی در خصوص احتمال اصلاح کابینه نیز گفت: برخی مخالف یکی دو وزیر بودند و می خواستند وزرا عوض کنند، وزرا شبانه روز بر کار و برنامه آنها نظارت دارند. تاکنون در دولت بحثی برای تغییر وزرا مطرح نشده است، هرچند بازنگری در کار دولت صورت گرفته اما به معنای تعویض وزیر نیست. 6 موضوع در دستور کار مجلس است، یک موضوع اصلا مطرح نشده و نمایندگان در مورد 5 موضوع دیگر قانع هستند و استیضاح در مجلس بحث تغییر وزیر در مجلس نیست. دولت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید