مشاهده عملکرد نامزدهای احتمالی شرکت کننده در انتخابات مجلس در خراسان شمالی/ مداخله نمایندگان در قوه مجریه مشمول آزمون صلاحیت می شود.


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883542

رئیس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد؛

عابدین عابدی مقدم گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، سازمان نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی نظارت بر نمایندگان فعلی مردم در مجلس و سایر کاندیداهای احتمالی را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرترک، عابدین عابدی مقدم رئیس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در استانداری اظهار داشت: در خراسان شمالی در حوزه نظارت و نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی. و نامزدهای احتمالی انتخابات 4888. مردم با اداره نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همکاری می کنند.

عابدی مقدم مقدم گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، این دفتر در خراسان شمالی نظارت بر نمایندگان فعلی مردم در مجلس و سایر نامزدهای احتمالی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: آنچه در جریان این رصدها رعایت می شود، اجرای آنها بر اساس قانون و تخلفات انجام شده خواهد بود.

رئیس سازمان نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همچنین تاکید کرد: با توجه به تعهد سازمان نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی به نظام جمهوری اسلامی، این دستگاه نه راست می شناسد و نه چپ در انجام نظارت.

وی گفت: شورای نگهبان حق قانونی مردم را در این زمینه نمی پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بررسی صلاحیت ها کلیه اقدامات و عملکرد نمایندگان احتمالی برای رد یا تایید صلاحیت آنها لحاظ می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع که «نمایندگان مجلس در عزل و نصب قوه مجریه دخالت نکنند و بر اساس قانون عمل کنند»، گفت: این دفتر بر عملکرد همه نامزدها نظارت و نظارت دارد. به مداخله نمایندگان مردم توجه خواهد کرد، همانطور که تاکنون هشدارهایی داده است.

در ادامه عابدی مقدم تاکید کرد: افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش رو دارند از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند.

وی تصریح کرد: توجه به این موضوعات باید به مطالبه مردمی تبدیل شود و ائمه جمعه نیز اهمیت این موضوع را از تریبون نماز جمعه برای مردم تبیین کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی در پایان گفت: در نهایت هیات تحقیق و تفحص استان بر اساس گزارش های مستند تهیه شده در زمینه رد یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید