رهبر معظم انقلاب خواستار تقویت کارشناسی مجلس هستند/بعد کنترلی قوه مقننه با دخالت نمایندگان در انتصابات مغایرت دارد.


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841640

علیرضا عباسی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کمیته های مجلس نیاز به تخصصی شدن و تقویت تخصص قوه مقننه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عباسی نماینده البرز در مجمع نمایندگان البرز در تشریح دیدار با رهبر معظم انقلاب در گفت و گو با تیتریک گفت: امام خامنه ای به انقلابی بودن و انقلابی ماندن ایشان اشاره کردند و ویژگی هایی را نیز ارائه کردند.

عباسی افزود: مقام معظم رهبری به ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، تبعیض ستیزی و فساد، عدم مردمی گرایی و زورگویی را از ویژگی های نمایندگان نگاه کردند و فرمودند باید به این نکات توجه شود.

وی گفت: حضرت امام خامنه ای تاکید کردند که نمایندگان مجلس باید به مسائل اصلی کشور بپردازند و خدای ناکرده تحت فشار افکار عمومی و جو برای تصویب یا رد یک لایحه یا طرح نباشند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید نیاز کشور سنجیده شود و قوانینی تصویب شود.

عباسی با بیان اینکه مجلس باید بر اساس گزارش های کارشناسی مرکز تحقیقات تصمیمات خوبی بگیرد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کمیسیون های مجلس باید تخصصی شوند و تخصص قوه مقننه را تقویت کنند.

وی افزود: مرکز تحقیقات و کمیته ها دو رکن اصلی تقویت تخصصی مجلس هستند.

عباسی گفت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب این بود که اعمال حسن نظارت بر دستگاه های اجرایی مغایر با دخالت در انتصابات است، اگر نماینده ای وارد انتصابات شود نمی تواند به درستی وارد دستگاه نظارت شود.

وی گفت: اگر دولت فردی را منصوب کند بی شک پاسخگو خواهد بود و نمایندگان مجلس می توانند دستگاه های اجرایی را زیر سوال ببرند و او را مورد بازخواست قرار دهند. البته نمایندگان می توانند از طریق اشراف با مردم مشورت کنند اما دخالت نمی کنند.

نماینده مردم البرز در مجمع نمایندگان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای سومین بار بر موضوع عدم دخالت در انتصابات تاکید دارند، گفت: حضرت امام خامنه ای نیز قبل و در زمان دولت به این مهم اشاره کردند. شکل گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید