نتیجه دخالت نمایندگان مردم در انتصابات تضییع حقوق نظام و مردم است.


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883622

رئیس اداره نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه:

به گفته حجت الاسلام محسن مفید رئیس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه، عدم دخالت نمایندگان در انتصابات از الزامات مقام معظم رهبری بوده و هست و ایشان بارها نمایندگان را از دخالت در امور منع کرده اند. قرار ملاقات ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، حجت الاسلام محسن مفید روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، با بیان اینکه راه کمال در محبت اهل بیت و ولایت پذیری معنا می یابد، اظهار داشت: راه رسیدن به کمال در عشق به اهل بیت و ولایت پذیری معنا می یابد.

رئیس سازمان نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه افزود: غدیر بیرم بر خلاف تصور عده ای شیعه بیرم نیست بلکه بایرمی انسانی و اسلامی است.

وی غدیر را معیار، معیار و معیار سنجش سعادت بشر می داند و خاطرنشان می کند: نظام جمهوری اسلامی وابسته به شورای نگهبان است که وظیفه حفظ و حراست از آن را برای بقا و حفظ شخصیت دارد. جمهوری

حجت الاسلام مفید خاطرنشان کرد: شورای نگهبان مهمترین نهاد تشکیل دهنده جمهوری اسلامی ایران است که در 21 اصل قانون اساسی نان شورای نگهبان است و وظایف مهمی بر عهده این شورا گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان است که به مصوبات مجلس و کلیه ابلاغ ها و نامه ها و آنچه تحت عنوان قانون در ادارات احکام مقدس اسلام جاری است عمل کند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان کرمانشاه ادامه داد: وظیفه مهم نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و شورای اسلامی بدون شورای نگهبان به جایگاه رفیع خود اعتماد نمی شود.

وی گفت: در 43 سال انقلاب نزدیک به 40 انتخابات در کشور برگزار کرده ایم که نشان می دهد جمهوری اسلامی مردمی ترین نظام روی کره زمین است.

حجت الاسلام مفید گفت: این نظام که همواره مورد طمع اربابان قدرت، صاحبان ثروت و سودجویان بوده است باید مورد عنایت قرار گیرد چرا که آرا و خواسته های مردم پاسداری است. آرا

وی تصریح کرد: شورای نگهبان نظارت اختیاری دارد که از ابتدا تا پایان انتخابات شورای نگهبان ناظر مؤثر است و فقط گزارشگر نیست.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: تفسیر اصول قانون اساسی، عضویت در شورای موقت و بازنگری در قانون اساسی از وظایف شورای نگهبان است و هر جا تخلفی ببیند جلوی آن را می گیرد.

وی افزود: پس از بررسی بیش از 3500 مصوبه مجلس، 1500 اصل قانون اساسی مورد استناد شورای نگهبان قرار گرفته است.

رئیس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه همچنین رسیدگی به بیش از 100 شکایت، رعایت 75 اصل قانون اساسی، اظهار نظر تفسیری درباره 71 اصل قانون اساسی را از دیگر وظایف شورای نگهبان برشمرد.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان همواره بر عملکرد خود نظارت دارد و به همین منظور 2 مرکز تحقیقاتی حقوقی و فقهی مهم را در کنار خود دارد و با تشکیل اتاق فکر و جلسات متعدد آسیب شناسی در سطح استان و شهرستان داریم که سعی در تشخیص و شناسایی داریم. نقاط ضعف و یافتن راه حل برای رفع آنها.

حجت الاسلام مفید درباره دخالت احتمالی نمایندگان در انتصابات دولتی گفت: بر اساس اصل تفکیک قوا، نظارت بر عهده نمایندگان مجلس است و اگر این اصل رعایت نشود به صلاح کشور و نظام نیست. نمایندگان مجلس

وی بیان کرد: تداخل در اجرا که بخشی از حوزه انتصابات است، مجلس را از عرصه مطالبه گری خارج می کند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: زمانی که منتخبی از سوی نمایندگان منصوب می شود، هر عملکردی که انجام دهد به نمایندگان مکتوب می شود و ثانیاً نماینده ای که قصد نظارت بر عملکرد را دارد رفتار خود را توجیه کند. . و وظیفه مجلس که نظارت و پرسش و استیضاح است تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اگر افرادی باشند که به میدان عمل بر خلاف قانون نگاه کنند و به سمت مناصب طمع کنند و به دنبال منفعت باشند، زمینه ایجاد فساد رانت خواری را فراهم می کند.

حجت الاسلام مفید گفت: آنچه از این موضوع برمی آید تضییع حقوق نظام و مردم است، لذا مطالبه مقام معظم رهبری همواره بوده و هست و سه بار در تریبون رسمی نمایندگان را نهی کرده اند. از طرف نمایندگان در انتصابات دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده باید حافظ مصالح کشور و جامعه باشد، از این رو شورای نگهبان تیم ها و کارگروه هایی را تشکیل داده و بر کار نمایندگان در همه حوزه ها به ویژه در این حوزه نظارت دارد.

این مسئول افزود: گزارش ها در استان ها دریافت و بررسی شده و مستند و در پرونده موجود است و یکی از ارتباطات در خصوص عدم پذیرش فرد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید