آیین نامه مشترک نظارت بر قوه مقننه و قضائیه تدوین خواهد شد

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780747

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای با حضور قوه قضائیه مقرر شد آیین نامه ای در حوزه مسائل نظارتی و همکاری دو قوه مقننه و قضائیه تدوین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف صبح امروز (دوشنبه 13 آبان) در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای کمیسیون ها با تاکید بر اینکه در دستور کار بررسی و اصلاح مفاد مهم لایحه بودجه توسط تمامی کمیسیون ها قرار گیرد. ، گفت: جمع آوری کمک های مالی در زمینه های مختلف. تعداد این تصمیمات مهم به 20 مورد نمی رسد که باید در این هفته شمارش و به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت نشدن احکام بودجه و سیاست های آن، هر ساله با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: احکام مهم بودجه، آمار و وظایف کمیته های تخصصی باید در مدت زمان کوتاهی شفاف سازی شود تا می توانیم روی نظارت تمرکز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که بخشی از آن مربوط به تهیه و بررسی لایحه قانون است را مطالعه کرده ام، گفت: نباید در یک بخش به عنوان مالیات به جای قانون، این اتفاق بیفتد. سیستم مرکزی ما متمرکز هستیم و به جای کل ساختار اقتصادی کشور یک نفر تصمیم می گیرد.

کلیباف تاکید کرد: تمرکز فرآیند بودجه در کشور باعث بهبود عملکرد این بخش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از فرآیندهای نادرست بودجه و فشار بر مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت انطباق فرآیندها با الگوریتم های خاص، مراحل قانونی انجام می شود، با اشاره به روند بررسی بودجه در مجلس، ابراز تاسف از اینکه همچنان بر اساس قانون برنامه و بودجه 1353 در حال انجام است، افزود: : ارائه بودجه براساس اصلاحات طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس است و امیدواریم این طرح به زودی نهایی شود تا بخشی از مشکلات حوزه بودجه در کشور برطرف شود. .

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه ای با حضور اعضای قوه قضائیه و حجت الاسلام اجایی مقرر شد آیین نامه ای در حوزه نظارت و همکاری قوه مقننه و قوه قضائیه تدوین شود. کمیسیون حقوقی مجلس باید آیین نامه مذکور را تهیه کند تا مسائل نظارتی کمیسیون به موجب ماده. 90 مطابق با ماده بایگانی نشود. 234 آیین نامه داخلی و طبق برنامه زمانبندی رعایت شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید