تجاوز به کنسولگری ایران نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش آر تی وی با ابراز همدردی با قربانیان این حادثه خواستار شفای عاجل مجروحان شد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهادت مستشاران سردار محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از یارانشان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: پس از شکست های جبران ناپذیر رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین و مقاومت مردم غزه و شکست اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، ساعاتی پیش (عصر) روز دوشنبه 23 فروردین 1403 هواپیماهای این رژیم جعلی دست به جنایت زدند ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در نتیجه این جنایت هدف حمله موشکی قرار گرفت. محافظ حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مستشاران و افسران ارشد ارتش ایران در سوریه و 5 تن از افسران همراه آنان بودند. به شرح زیر کشته شد:

1. شهید حسین امان اللهی

2. شهید سید مهدی جلالتی

3. شهید محسن صداقت

4. شهید علی آقا بابایی

5. شهید سید علی صالحی روزبهانی

با سبحانیت شمفت در فیلمون و تعلیم تسلیت شهدای غرانقدر به مقام معظّم دریبی و کمدانی معازم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد زله العالی) عنادی های معازم و همر زمان عنان و احاد ملت شریف و شناخت قدر ایران اسلامی; برنامه های انتقال، تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا متعاقبا اعلام خواهد شد.