مصونیت اسرائیل از مجازات بین المللی، مشروعیت قوانین بین المللی را به چالش می کشد

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: اقدامات وحشیانه و نسل کشی در غزه و نقض مکرر قوانین بین المللی بدون موافقت صریح و حمایت و مشارکت همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی امکان پذیر نیست. ایالات متحده. وی درباره وتوی روسیه و چین بر قطعنامه آمریکا ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا در شورای امنیت بازی منافقانه انجام می دهد. هدف واقعی واشنگتن از پیشنهاد پیش نویس قطعنامه – که در 22 مارس توسط فدراسیون روسیه و چین وتو شد – تولید متنی مبتنی بر مصالحه نبود، بلکه با ایجاد پیش شرط های آتش بس و شامل عناصر سیاسی غیرقابل قبول، پیش نویس قطعنامه بود. آمريكا قصد داشت اسرائيل را وادار كند كه عمليات نظامي در رفح بايد چراغ سبز نشان دهد و دست اسرائيل را براي ادامه پاكسازي قومي در غزه باز بگذارد. ریاکارانه این اقدامات تحت عنوان پیشنهاد آتش بس اجرا می شود.

ایروانی تاکید کرد: آمریکا با ایفای نقش مخرب همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک را برای جلوگیری از برقراری آتش بس از کار انداخت و عمدا تلاش های چندجانبه زیر نظر سازمان ملل را برای منافع خودخواهانه ژئوپلیتیکی خود در منطقه خاورمیانه تضعیف کرد. “

سفیر ایران در سازمان ملل وی با یادآوری عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات بین المللی و قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس، گفت: این وضعیت ثابت می کند که ما به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحت فصل هفتم نیاز داریم و این رژیم باید مشمول تحریم های بین المللی شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز به این حمله تروریستی اشاره کرد اسرائيل وی به دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت هفت تن از وابستگان نظامی تهران در این حمله گفت: رژیم اسرائیل با این اقدام، منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی، حاکمیت، استقلال و … تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه که مایه شرمساری عمیق است اصل کلی جامعه بین المللی مصونیت مقامات و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است.

وی تاکید کرد: مصونیت اسرائیل از مجازات های بین المللی مشروعیت قوانین بین المللی را به چالش می کشد و جای تاسف است که شورای امنیت نتوانست به اتفاق آرا این حملات تروریستی را محکوم کند.