رژیم اسرائیل با نقض حقوق بین‌الملل مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی با اشاره به حمله هوایی تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت هفت تن شد، گفت: مشاوران رسمی نظامی کشورمان، تصریح کردند: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر تنش زدایی بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتظار آلمان مبنی بر محکومیت صریح جنایت اخیر رژیم اسرائیل و همچنین طرح این سوال که اگر چنین حمله موشکی علیه هر یک از مقرهای دیپلماتیک در یک نظامی انجام شده باشد. منطقه اوکراین، آیا واکنش آمریکا و اروپا یکسان خواهد بود؟ وی تصریح کرد: اسرائیل رژیمی اشغالگر است و فلسطین نیز حق دفاع مشروع را دارد. در این مسیر تنها راه حل مشکلات کنونی پایان دادن به نسل کشی و جنایات جنگی در غزه است.

امیرعبداللهیان با اشاره به سخنان وزیر خارجه آلمان درباره آتش بس در غزه گفت: دلیل بی نتیجه ماندن تلاش آلمان برای برقراری آتش بس در غزه را باید در عدم بی طرفی آلمان در این نسل کشی جستجو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: زمانی که رژیم اسرائیل مصونیت افراد و پست های دیپلماتیک را به طور کامل نقض می کند، برخلاف قوانین بین المللی و کنوانسیون وین، حمایت مشروع یک ضرورت است.

امیرعبداللهیان با استقبال از حل سوء تفاهمات بین تهران و برلین گفت: از آلمان انتظار داریم که اتهامات بی اساس علیه ایران را تکرار نکند و از حقوق هزاران زن و کودک در غزه و سایر نقاط جهان که حقوق زنان مدام پایمال می شود، حمایت کند. .

بربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس تلفنی ضمن استقبال از فرا رسیدن عید سعید فطر با تاکید بر اینکه عید سعید فطر پیام آور صلح است، اظهار داشت: در این شرایط متشنج آلمان خواهان خویشتنداری از جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما به صراحت تاکید کرده ایم که پست های دیپلماتیک از مصونیت کامل برخوردار هستند.

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود که دولت آلمان تلاش کرده و می‌کوشد تا از طریق راه‌حل سیاسی به جنگ غزه پایان دهد.