سیاست های حقوق بشر ایالات متحده بحث برانگیز است / نیاز به ایجاد کارکنان دیپلماتیک قوی در حقوق بین الملل


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879817

مجید روحی با تاکید بر اینکه سیاست های حقوق بشری آمریکا مملو از تناقض است، گفت: کشوری که تمام قطعنامه های سازمان ملل علیه اسرائیل را وتو می کند درباره جنایات عربستان در یمن بیانیه ای صادر نمی کند.او موضعی نمی گیرد و آن را موضع گیری می کند. در اوکراین. در واقع حقوق بشر از دیدگاه آمریکا مملو از اعتراض است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «حقوق بشر» یکی از موضوعاتی است که آمریکا همواره علیه ایران مطرح می کند و گفت: حقوق بشر یکی از شعارهای اصلی آمریکا در زمینه محدودسازی، بازدارندگی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است. از ابزارهایی که بهانه ای علیه سایر کشورها می شود.

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که آیا آمریکا نسبت به وضعیت حقوق بشر در کشور خود صادق است و آیا سیاست این کشور با اعلامیه خود در جهان یکی است؟ وی تصریح می کند: هفته حقوق بشر آمریکا از 7 تا 12 جولای نیز تناقضاتی را که سیاست های آمریکا در بحث حقوق بشر در جامعه آمریکا دارد از جمله آزادی، آزادی بیان، اعتراض، عدالت، برابری و … نام می برد. .، با هدف نشان دادن شکاف هایی در جامعه آمریکا و نظام سیاسی آن خواهد بود.

وی تفکیک نژادی و نگرش نسبت به سیاه پوستان و سفیدپوستان و همچنین مشکل مهاجران به ویژه در دوران دولت ترامپ و پس از آن را یکی از شکاف های جامعه آمریکا عنوان کرد. اما آیا سیاست های حقوق بشر در خود ایالات متحده اعمال می شود؟ آمار و شاخص های نژادپرستی در ایالات متحده این را نشان نمی دهد.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از مسائل در جامعه آمریکا در مورد سیاست های حقوق بشر جنبه اخلاقی پیدا کرده است، مانند ازدواج های حقوق بشر همجنس گرایان در ایالات متحده که دموکرات ها بیشتر از جمهوری خواهان آن را دنبال می کنند. در همه ادیان الهی همجنس گرایی تا زمانی که رایج و قانونی باشد در ایالات متحده امری زشت و حرام شمرده می شود در حالی که زنا با محارم مشکل دیگری در فرانسه است و آمریکا مطابق با حقوق بشر آمریکایی آمریکایی است در حالی که حقوق بشر برعکس آن را تعیین می کنند.

روحی با اشاره به دیگر جنجال‌های آمریکا در بحث جهانی حقوق بشر گفت: سازمان ملل گزارش‌های مغرضانه علیه ایران و گزارش‌های مغرضانه از جمله نقض آزادی، نابرابری حقوق زنان با مردان، رفتار نامناسب با اقلیت‌ها و موضوع اعدام و… مواد مخدر در حالی که در ایران مشاهده می شود، نقض حقوق بشر محسوب می شود. این در حالی است که آمریکا با حمایت از منافقین در صحنه جهانی و با شرکت در جلسات و حمایت لفظی، نظامی و سیاسی آنها به ویژه کشتار در ایران، اصلی ترین جنجال حقوق بشری آمریکا را به نمایش می گذارد.

وی افزود: آمریکا سپاه پاسداران را که سیاست آن در عرصه منطقه ای و بین المللی حمایت از حرکت ها و جنبش های آزادی خواهانه جهانی و مبارزه با ظلم و استکبار است، یک سازمان تروریستی و آماده سازی برای ترور سردار سلیمانی می داند. «این مبارزه با تروریسم را معرفی می کند و این نقض آشکار حقوق بشر است.


چرا علیه عربستان با همه جنایاتش گزارشی صادر نمی شود!

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این تا زمانی است که جنایات و گزارش های بزرگ دیده بان حقوق بشر و گزارش سازمان ملل صورت نگیرد تا زمانی که گزارشی علیه عربستان سعودی علیرغم همه جنایاتش به ویژه در پرونده بحرین و 8 کشور صادر نشود. سال جنگ در یمن.» برای قحطی، بیماری، وضعیت اسفناک یمن، اما هیچ بیانیه ای علیه عربستان سعودی و امارات صادر نمی شود و پایان درگیری در یمن داده نمی شود، اما در مورد روسیه و اوکراین است. مواضع لوله و حساس زیادی وجود دارد، در مورد اوکراین و یمن از نظر سیاست بین المللی و پیامدهای آن متفاوت است، اما این یکی از تضادهای حقوق بشر آمریکایی است.

روحی با تاکید بر اینکه سیاست های آمریکا پر از تناقض است و حقوق بشر از منظر آمریکا مملو از مشکلات است، گفت: کشوری که تمام قطعنامه های سازمان ملل علیه اسرائیل در مورد فلسطین را در رابطه با عربستان وتو می کند.او هیچ اظهارنظری نمی کند. ، در یمن موضع نمی گیرد، در اوکراین موضع می گیرد و این موارد به دستور مقام معظم رهبری آمریکا فراخوانی می شود که مملو از اعتراض است.

وی با اشاره به اهداف دشمن از طراحی ترور در اوایل انقلاب و پس از آن، گفت: در اوایل انقلاب به دلیل حمایت همه جانبه آمریکا از مجاهدین، احتمال می رود این ترورها از حمایت آمریکا برخوردار باشد. و اطلاعات از ابتدا. .


این فرضیه که اسرائیل به صورت خودسرانه و بدون رضایت آمریکا این قتل ها را انجام داده است، صحت ندارد.

روحی ادامه داد: در سال های اخیر با ترور دانشمندان هسته ای اسرائیل مشخص شد که آمریکا نیز در این ترورها دست داشته و اینکه اسرائیل بدون نظر آمریکا خودسرانه این کار را انجام داده فرضیه درستی نیست چرا که هم اسرائیل و هم آمریکا از ترور سردار سلیمانی که به دستور مستقیم ترامپ انجام شد سوء استفاده می کنند، در اوایل انقلاب و پس از آن آمریکا پشت بسیاری از ترورها از جمله انتقال منافقین از قرارگاه اشرف به آلبانی به حمایت سیاسی و مالی فرانسه یا ایالات متحده نیاز دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این ترورها زمانی انجام می شود که امکان رویارویی نظامی وجود نداشته باشد و با ترور وارد جنگ نیابتی یا جنگ در منطقه خاکستری شوند و بخواهند کشور از نخبگان و دانشمندان خالی شود و جمهوری اسلامی به مشکل برسند. اهداف و دستاوردها

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب با ترور شهید بهشتی و شهید مطهری وقتی می گفتند بهشتی یک ملت است، می خواستند کشور را در خلاء نظریه پردازان فکری و حتی اجرایی قرار دهند. در سال های اخیر شهادت سردار سلیمانی، شهید فهری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای و هدف اصلی دشمن خالی کردن کشور و جامعه از نخبگان و افراد صاحب نفوذی است که حداقل در رسیدن به اهداف خود عقب مانده و ناکام هستند.

روحی با اشاره به عدم اجرای قوانین بین‌المللی ترور توسط ایران، گفت: متاسفانه ایران در سال‌های اخیر و پس از انقلاب از نظر حقوق بین‌الملل مانند جنگ ایران و عراق، مذاکرات، عملکرد خوبی نداشته است. از نظر حقوق بین الملل و در ترور سردار سلیمانی آنطور که باید و شاید نتوانست حقوق خود را از منظر بین المللی تامین کند.


لزوم ایجاد ستاد دیپلماتیک قوی و داشتن ابزارهای دانش در زمینه حقوق بین الملل

وی در تشریح راه حل این موضوع گفت: در این راستا ایجاد ستاد دیپلماسی قوی و آموزش افراد و تجهیز آنها با ابزارهای دانش که مهمترین آن حقوق بین الملل است، از وظایفی است که جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه بین‌المللی از دیوان بین‌المللی دادگستری گرفته تا دیوان کیفری بین‌المللی، نیاز سازمان‌های بین‌المللی، سخنرانی در جلسات شورای امنیت و … حداقل می‌تواند توجه جامعه جهانی را به موضوع جلب کند. قتل و حقوق بشر آمریکایی


انتقام از تحرکات دشمن یکی از ابزارهای راهبرد ایران در برابر کشتار است

این استاد دانشگاه ادامه داد: علاوه بر استفاده از ابزار و تجهیزات مهم دیپلماتیک با حقوق بین‌الملل در سال‌های اخیر، بنا به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه «دوران کوبیدن به در به پایان رسیده»، با هر حرکتی وی گفت: دشمن از ایران انتقام خواهد گرفت و انتقام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کنفرانس ها، سمینارها و سمینارهایی برای دعوت از شخصیت های کلیدی در این زمینه مانند دبیرکل سازمان ملل، شورای حقوق بشر یا قضات برجسته برگزار می شود تا درباره جنایات آمریکا و جنجال های پیرامون این قتل ها بحث شود. استفاده از رسانه و دیپلماسی عمومی در برنامه ریزی و مستندسازی رسانه می تواند در تحقق اهداف ایران موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید