تحقق سیاست های ابلاغی مشکلات اقتصاد دریا را برطرف می‌کند

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران:

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را نقشه راه و موتور محرک اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: این سند بالادستی می‌تواند مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه اقتصاد دریا را برطرف کند.


به گزارش

خبرگزاری موج،


مسعود پل‌مه در مورد ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور، اظهار داشت: ابلاغ این سند راهبردی می تواند بسیاری از مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه دریا که موانع اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند را برطرف کند.

اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور؛ نیازمند تدوین آیین نامه و بخشنامه اجرایی و عملیاتی 

وی افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور یک سند بالادستی و کلان است تحقق آن نیازمند تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی و عملیاتی است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه دولت باید نگاه راهبردی برای تدوین آیین نامه ها به منظور تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور داشته باشد، عنوان کرد: قطعا آیین نامه های تدوین شده باید همسو با سیاست های ابلاغی کلی توسعه دریامحور به عنوان سند بالادستی باشد و در این صورت شاهد نتایج مطلوب در توسعه دریامحور و اقتصاد کشور، خواهیم بود.

پل‌مه با اشاره به اینکه توسعه دریامحور موتور محرک اقتصاد کشور است، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف، نیازمند مدیریت و فرماندهی واحد در حوزه دریا هستیم که از صدر تا ذیل دستگاه های مرتبط بر اساس یک برنامه مشخص، عمل کنند.

 

فعالیت جزیره ای و مستقل ارگانهای مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم

وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد فعالیت جزیره ای و مستقل ارگانهای مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم و هیچ دستگاهی نباید خود محور عمل کند ، گفت: تمامی دستگاه های ذیربط باید توسط یک مدیریت واحد برای تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند در غیر اینصورت ماحصلی جز تناقض و تعارض منافع در اقتصاد دریا به دنبال نخواهد داشت.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور یک بسته جامع در شقوق مختلف حمل و نقل است، گفت: باید با هم افزایی بین دستگاه های مختلف شاهد اجرای و ارتباط تمامی بندهای 9 گانه سیاست های کلی توسعه دریامحور باشیم.

 

سیاست‌های ابلاغی یک سند کامل و جامع است

پل‌مه با تاکید بر اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری یک سند کامل و جامع است و اجرای آن مبتنی بر آیین نامه های اجرایی است، خاطرنشان کرد: نباید به صورت تشریفاتی و شعارگونه در راستای اجرای این سیاست های ابلاغی عمل کرد و باید با برنامه ریزی هدفمند که مشمول زمان و به دست فراموشی سپرده نشود، فعالیت ها را پیش برد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید