تخریب ناجا، بنیاد شهید، وزارت راه و کشور بر روی رودخانه کرج


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808081

پس از روند تسریع آزادسازی بستر رودخانه کرج، تخریب ناجا، بنیاد شهید، وزارت راه و کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه روند پرشتاب پاکسازی بستر رودخانه کرج، صبح امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و ناجا کلنگ زنی شدند.

در این خصوص رئیس قاضی استان البرز در رابطه با اقدامات دستگاه قضایی برای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی رودخانه کرج در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه اجرایی برای آزادسازی رودخانه کرج تعیین شده است. در فاز اول 4 کیلومتر از پل حامی کرج تا سد بیلکان و 16 کیلومتر از سد بیلکان تا سد امیرکبیر تخلیه می شود.

رئیس قاضی کرج با بیان اینکه قرار بود تخریب ساختمان های روی رودخانه کرج با ساختمان های متعلق به ارگان های دولتی و لشکری ​​آغاز شود، گفت: دستگاه هایی که شروع به ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کرج کرده بودند، متوجه شدند که در اولین اقدام، تخریب رودخانه کرج انجام شد. قوه قضاییه

فاضلی هریکندی گفت: ساختمان های متعلق به چندین دستگاه دولتی از جمله قوه قضائیه، محیط زیست، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی تاکنون تخریب شده است. وزارت راه و شهرسازی وزارت کشور و ناکو کار بر روی بنیاد شهید و امور ایثارگران را آغاز کردند. کار ایمنی در حال انجام است.

رئیس قاضی البرز گفت: تاکنون ساختمان های 3 دستگاه دولتی در مسیر 4 کیلومتری پل حامی تا سد بیلکان و در مسیر 16 کیلومتری سد بیلکان تا سد امیرکبیر ساختمان های متعلق به 15 دستگاه دولتی شناسایی شده است. و شناسایی 5 سازمان نظامی است. دستگاه های دولتی سفت شده و ساختمان های ساخته شده بعد از سد امیرکبیر برای تخریب شناسایی شده اند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه به دستگاه های دولتی و نظامی فرصت داده شده تا ساختمان ها را تا 25 بهمن تخلیه کنند، گفت: پس از آن تاریخ قوه قضائیه برای دستگاه هایی که به هشدارها توجه نکرده اند، قانون را اعمال می کند.

وی با بیان اینکه به همه ساکنان اخطارهای لازم داده شده است، افزود: پس از تخریب ساختمان‌های دولتی، ساختمان‌های متعلق به افراد تخریب می‌شود و به افراد 2 هفته فرصت داده می‌شود تا به صورت داوطلبانه تخلیه و ساختمان‌ها را تخریب کنند.

قاضی البرز در خصوص اقدامات انجام شده در اراضی حاشیه رودخانه کرج گفت: مقرر شد در اراضی برداشته شده در حاشیه رودخانه کرج سه اقدام رهاسازی، تامین امنیت و ساماندهی انجام شود. پس از تخریب ساختمان ها تا فاصله ای که آب منطقه ای تعیین می کند باید کارهای ایمنی انجام شود.

فاضلی هریکندی با اشاره به شناسایی مکان هایی که امکان ساخت تفرجگاه برای عموم مردم وجود دارد، گفت: با توجه به مصوبات کمیسیون ویژه رهاسازی رودخانه کرج، احداث تفرجگاه و تفرجگاه ساحلی برای عموم مردم

رئیس قاضی البرز گفت: ساخت اولین تفرجگاه عمومی ساحلی در اراضی خالی حاشیه رودخانه کرج هفته آینده انجام می شود.

فاضلی هریکندی گفت: در اراضی خارج از محدوده شهر بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید اقدام کنند. تاکنون دو نقطه برای احداث تفرجگاه در مسیر 16 کیلومتری سد بیلکان تا سد امیرکبیر شناسایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید