تدفین شهدای گمنام یک تمرین عظیم فرهنگی و نمایش اقتدار است


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917449

کریمی با اشاره به تشییع 5 شهید گمنام در استان گفت: تدفین شهدا مانند یک رزمایش عظیم معنوی و فرهنگی و نمایش اقتدار و وحدت مردم استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به فرزندخواندگی پنج شهید گمنام در ایام فاطمیه گفت: شهدا راه شهدا را می پیمایند و همه ما باید به این امر به عنوان یک عمل صالح نگاه کنیم و البته اخلاص در نیت و تقوا در عمل شرط پذیرش این عمل صالح است. در مورد تدفین شهدا باید توجه داشت که شأن شهدا چیست.

وی افزود: کرامت شهدا نزد خداوند بسیار ارزشمند است و از این رو باید قدردان امکان برگزاری ایام تشییع شهدا در استان باشیم و باید به این امر به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی نگاه کنیم. و از سفره معنوی که به برکت سیدالشهدا(ع) پهن می شود، ما اول هستیم.» بهره مند شوید و سپس به دیگران منتفع شوید.

سردار کریمی تاکید کرد: تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست و می‌خواهیم از بهترین بندگان خدا که تمام وجود خود را در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی گذاشتند و آزادی، عزت، عزت، اقتدار و امنیت را برای ایران اسلامی به دست آوردند، تجلیل کنیم. با قدردانی از دستاوردهای عظیمی که شهدا برای ما به ارمغان آورده اند، می خواهیم تجلیل بزرگ و عمومی از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهادت شمعی فروزان است که بر پیکر افراد شایسته روشن می شود و شهید کسی است که با ایثار و تلاش خود جامعه را به اقتدار و پیشرفت می رساند، گفت: شهید سیاهی ها را از جامعه اسلامی می زداید و شهادت طیبه به جامعه می دهد. و در این شرایط که فضا غبارآلود است و دشمن با دروغ به دنبال زیر سوال بردن ارزش های اسلامی است، معنویت شهدا تحول آفرین خواهد بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: شهدا با علم به اینکه باید کاری را که باید انجام می دادند بهترین راه را انتخاب کردند و امروز باید به وظایف و مأموریت های خود آگاه باشیم و مهمترین سوالی که شهدا به آن توجه کردند این است که امر ولایت.» و لذا پیروی از ولایت مهمترین پیام امروز شهداست و به برکت خون پاک شهدا، انقلاب اسلامی در اوج صلابت است.

وی بیان کرد: افتخار میزبانی از پنج شهید گمنام در ایام فاطمیه را داریم و در نظر داریم پذیرایی باشکوهی از پیکرهای پاک و مطهر شهدا داشته باشیم و در 12 روزی که شهدا در استان حضور دارند برنامه های متنوعی برگزار می شود. تدفین شهدا مانند یک رزمایش عظیم معنوی و فرهنگی و مظهر اقتدار و وحدت مردم در استان است.

سردار کریمی تاکید کرد: همه آمادگی ها برای استقبال باشکوه از شهدای گمنام یک ضرورت است و همه باید به مردم استان مرکزی کمک کنند تا از برکت و عطر شهدا بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان رسانه ای، فرهنگی، هنری، رسانه ای و مجازی باید خود را برای استقبال از شهدای گمنام آماده کنند و شایسته است از همه نیروها در این مسیر هم برای فضاسازی و هم برای اطلاع رسانی برنامه ها استفاده کنند. ایجاد فضای زیست محیطی باید دغدغه مسئولان شهری باشد و البته با مراجعه های مردمی می توان از ظرفیت مردم استفاده کرد و اقدامات دائمی تری انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید