چهاردهمین سالگرد تدفین «شهدای گمنام» در درگچساران / صحنه ای با وسعت عشق به روح الله / جانبازی که دلش شکست + تصاویر

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران به روایت ابوالحسن گلامی از جانبازان حراست و مداحی محمدرضا محمودی از مداحان برجسته این شهرستان همراه بود.

اسماعیلی رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران در ابتدای این مراسم گفت: کمترین وظیفه ما در قبال عظمت شهدا تکریم نام و یاد شهداست.

وی افزود: ترسیم راه شهدا اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم ولایت است و شهدا به معنای مقاومت، ایثار و فداکاری برای همه بود، بنابراین ارزش مشترک همه است. شهدا در وصیت هایشان اطاعت محض از ولایت فقیه و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.


ee34a98a b4d1 46e1 9726 999443b2a7aa خبر خاکستری

رئیس دانشگاه آزاد گچساران ادامه داد: با این وجود برای جشن چهاردهمین سالگرد تشییع فرزندان روحل در این مکان مقدس گرد هم آمدیم. این سه شهید والامقام در سال 1366 در دانشگاه آزاد به خاک سپرده شدند.

وی ادامه داد: شهدا بهترین و باارزش ترین اموال خود را که قربانی جانشان انقلاب اسلامی بود تقدیم کردند و همه باید برای پیگیری اهداف و آرمان های شهدا تلاش کنیم. امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا توسط مقام معظم رهبری رهبری می شود «و با عنایت امام زمان (عج) در عرصه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد و به قله های اقتدار رسیده است. عزت در دنیا

ابوالحسن غلامی از جانبازان گچسارانی نیز از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس گفت و گفت: شهید بودند، شهیدان گلم محمد شهبازی و حسین رزمنده را به یاد داریم.


991ec6dc 3093 483d bbe6 b88c7f634f5a خبر خاکستری

وی افزود: حدود 15 توپ زمین به هوا در اطراف این سایت موشکی در فاو وجود داشت که به سمت جنگنده های ما که در آن زمان هوشمندانه کار می کردند، هدف قرار گرفت که دو برادر رزمنده یاسوج در این عملیات شرکت داشتند که مبارک یکی از آن ها بود. برادران، بر اثر گلوله های این توپ ها کشته شد.

گلمی گفت: در آن زمان برادر دیگر جسد برادر خود را حمل کرد و به سواحل اروند برد و به عملیات و جبهه بازگشت و به این ترتیب اعلام کرد که با وجود اینکه برادرم شهید است، من برای پیوستن به دیگران برگشتم. برای مبارزه با دشمن بعث.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: نزدیک در ورودی سایت موشکی فاو بودیم که دیدم رزمندگان در سنگر مدام چیزی را می بوسند و دست به دست هم می دهند. شاید باورش نشود اما من این صحنه عشق به حضرت روح الله را دیدم که رزمندگان چگونه عکس امام خمینی را که بعدها تعدادی از آنها شهید شدند را می بوسیدند.

گلمی گفت: چند سال پیش یکی از مدیران صنعت نفت مشکلی را تعریف کرد که تعدادی از فرزندان شهدا شاهد استفاده از نفت در سهمیه بودند اما یکی از فرزندان شهدا برای ادامه کار نیامد. روند.


36460161 2573 46a9 846a 9508bbec61c2 خبر خاکستری

وی ادامه داد: این فرزند شهید گفت من فقط در زمان شهادت پدرم برای تشکر از شما آمدم، بچه بودم و چیزی از او به یاد ندارم اما پدرم و امثال پدرم برای عزت و سربلندی این مملکت رفتند. .

گلمی گفت: فرزند شهید در ادامه سخنان خود گفت: بیشتر کشور نفت اداره می شود، من لیسانس علوم اجتماعی دارم و قطعاً کار در قسمت های عملیاتی نفت به اندازه لازم مفید نیست. تجربه ای در این زمینه ندارم، ممنون که به هر حال به فکر من هستید. سپس او رفت.

جانباز گچسارانی گفت: این رفتار فرزند شهید درس های بزرگی به همه ما داد که اگر در این راه ها قدم می زدیم شاهد اتفاقاتی مانند کلانشهرها و … نبودیم.


aeca6175 6beb 426c 86c9 4c205c37484e خبر خاکستری

وی افزود: چند سال پیش بود که یک امتیاز بزرگ کشورمان از دست رفت و من دلم شکست و نتوانستم به کسی بگویم. یک روز به مزار شهید رفتم و به او گفتم که دارو نیست و چند نفر از جوانان شهر ما چگونه فوت کرده اند.

گلمی ادامه داد: برای دیدار مادر شکسته شما به شیراز رفتم. در آن زمان تلفن همراهم زنگ خورد و پشت خط مردی بود که هفت سال با او ارتباطی نداشت و گفت که شنیده ام چه اتفاقی افتاده است و این مرد در خوزستان بود که گفت: کمکم کنید حل کنم. مشکل . . “

جانباز گچسارانی افزود: به همین دلیل به اهواز رفتم و به دوستان گفتم که به مردم کمک کنند تا مشکل را سریعتر حل کنند. با چند نفر از همراهان به دفتر آن شخص رفتیم، اما هر چقدر هم که 55 دقیقه درخواست کردیم، گره درست نشد.

وی ادامه داد: نتوانستم بلند شوم و دست خالی به شهرم برگردم. آن زمان خاطرات اروند و جنگ به ذهنم خطور کرد. معلوم شد قسمتی از صورتش در عملیات باقی مانده است.


4d3da03d b586 40c1 a885 5c4c0fc3602f خبر خاکستری

گلمی گفت: با ناراحتی در حال آماده شدن برای خروج از اتاق کارگردان بودیم که در این لحظه کارگردان گفت مردی که کنار من ایستاده بود فرزند شهید است و حرف های جنگ، شهادت و شهادت بین ما رد و بدل شد. که در نهایت چهاردهمین امضا در پایین فرم ثبت شد.

وی افزود: با این حال نیازمند افرادی هستیم که دارای روحیه جوانمردی باشند و اگر با عشق و درایت راه امام، انقلاب و شهدا را دنبال کنیم می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران در ادامه این آیین گفت: هدف واقعی خلقت انسان چیست؟ زیرا انسان باید به دنبال گمشده خود باشد. گاهی اوقات مردم به دلیل نداشتن بصیرت، شنوایی و درک و تنها تلاششان این است که بخوابند، در حال زیان هستند.


461eec98 e88d 48c9 895a 7626b7f0420a خبر خاکستری

وی افزود: «اما انسان عاقل و فهیم تعجب می کند که تو کی هستی.» به فرموده حضرت علی (ع) انسان فکر می کند فقط همین بدن و همین چند صباحی زندگی است. بلکه انسان موجودی است بزرگ در این عالم به نام خلیفه الله.

امام جمعه گچساران گفت: انسان باید جهان بینی کوچکی داشته باشد که بتواند دنیا را ببیند. چون دنیا باورپذیر و تغییرپذیر است و دنیا عالم حوادث است و انسان باید گمشده خود را که خود انسان است پیدا کند تا به رضایت برسد.خدایا.

حجت الاسلام حجازی گفت: باید تا آنجا که ممکن است راه خلیفه الله را طی کرد و تنها از این طریق می توان خود را پیدا کرد چرا که وقتی خود را شناخت، حتماً با رسیدن به هدف، خدا را نیز شناخت. متوجه می شود که بدن و مقام و سایر اعمال او اصالت دارد و اصالت روح انسان خواهد بود.

وی ادامه داد: اما شهدا از جمله افرادی هستند که سعی کردند خود را در دنیا بیابند و به رسالت و مسئولیت خود به عنوان خلیفه الهی عمل کنند و برای کسب رضای خداوند نیز تلاش کردند تا موانع سر راه خود را برطرف کنند.

امام جمعه گچساران گفت: مقام شهادت بهترین هدیه خداوند به مردم است. ببر تا به خدا برسی

در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

عکس های این آیین را ببینید.


898b649c 2160 4c85 a9a2 e589c529a57e خبر خاکستری


f8a5d882 9d23 45f2 8b04 bc52f8e3fd51 خبر خاکستری


4ce2a42b c784 4df3 b15d d440087cf706 خبر خاکستری


fd5726ab 058c 43a4 90a7 adf9f23312f4 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید