اعلام جزئیات تدفین شهدای گمنام در قم

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

، سردار مهدی کبیری پور وی ظهر امروز در نشست خبری تشریح مراسم تدفین شهدای گمنام استان قم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امسال توانستیم از شهدای گمنام در استان قم پذیرایی کنیم. . ”

وی با اشاره به اینکه امسال 8 شهید گمنام سهم استان قم شد، گفت: پس از ورود پیکرهای مطهر شهدا به استان قم جلسه ای تشکیل شد که نتیجه آن تشکیل هیئت تدفین گمنام بود. شهدا

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه حضور پیکرهای شهدا در دانشگاه ها و مدارس توسط این کمیته برنامه ریزی شده بود، گفت: روند استقبال از پیکر این شهدا از روز شنبه 5 آذرماه از شهدای گلزار آغاز شد. از بهش معصومه (س).

وی با اشاره به اینکه معراج شهدا در باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیش از 250 مدرسه در استان قم این امکان را داشتند که میهمان شهدا باشند.

سردار کبیری پور با بیان اینکه پیکر شهدا به دانشگاه ها و حوزه های علمیه منتقل شد، تصریح کرد: این برنامه ها تا روز تشییع ادامه دارد و پیکر شهدا حتی به شهرستان ها منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه روز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور برای تدفین انتخاب شده است، یادآور شد: روز یکشنبه 5 آذرماه ساعت 8 صبح اجتماع مردمی را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهیم داشت. صلح).

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه پس از تکریم و تکریم، برنامه تشییع تا میدان جانبازان ادامه دارد، گفت: برنامه منطقه ای تدفین شهدا را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: در این مرحله 7 شهید را تشییع می کنیم و یک شهید دیگر نیز به دلیل اینکه در مراحل مقدماتی کار آزمایشی است متعاقبا تشییع می شود.

سردار کبیری پور با اشاره به اینکه 3 شهید مهمان منطقه نیروگاه می شوند، گفت: این شهدای بزرگوار در پارک شهریار، گلزار حافظ ناحیه نیروگاه، پارک لاله آزادگان، پارک شهدای آذر، دانشگاه فنی و حرفه ای پردیسان و شهرک صنعتی هستند. به افتخار دفن خواهند شد.

وی ادامه داد: در روز تشییع و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) 5 شهید از جمله سه شهید از شهرستان نیروگاه، آزادگان و پردیسان را تشییع می کنیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه بلافاصله پس از تشییع و تدفین متمرکز این دو شهید در ساعت 10:30 صبح در پارک حافظ و گلهای نیروگاه تشییع می شوند، اظهار داشت: همچنین برنامه تدفین ساعت 14 در شهریار و شهرستان شهریار و گلهای نیروگاه برگزار می شود. پارک لاله و ساعت 13:00 در دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع در شهرک صنعتی شکیه ساعت 10 صبح 7 آذرماه برگزار می شود، گفت: آخرین تشییع نیز روز جمعه 10 دی ماه ساعت 15 در بوستان شهدای خطر برگزار می شود.

سردار کبیری پور با بیان اینکه این شهدا 16، 17، 19، 21، 23، 25 و 30 ساله بودند، گفت: این افراد در عملیات های مختلف والفجر، کربلای 5، عاشورا 2، خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه این شهدا برکت شهر هستند و می توانند هر نقطه ای از شهر را به مزار خود تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: دفن پیکر شهدا در باغات یکی از پیوست های فرهنگی است و در سال های اخیر به این موضوع پرداخته است. با تشییع جنازه‌ها شاهد دگرگونی وضعیت باغ‌ها بوده است.


آیا این خبر مفید بود؟