جزئیات تشییع و تدفین 5 شهید گمنام در استان مرکزی اعلام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی امروز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردان شهید پرور از استان مرکزی 5 مهمان دارد. از شهدای گمنام هستند و در این ایام کاروان شهدای گمنام به روستاها رها می شود و عطر شهدای خوش در روستاها می پیچد.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام از 3 آذر لغایت 15 دی ماه در استان مرکزی حضور دارند، گفت: طرح تشییع و تدفین 5 شهید گمنام دفاع مقدس 15 آذرماه و همزمان با سالروز شهادت شهیدان برگزار می شود. حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مرکز استان برگزار می شود.

سرهنگ کریمی افزود: در طول 12 روز حضور شهدای گمنام در استان مرکزی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان در تمامی شهرستان ها حضور خواهند داشت و برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مراسم شب ولایت با شهدای گمنام پنجم دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع اراک و مراسم شب شهرستان با شهدای گمنام نیز همزمان با حضور آنان در مسجد جامع اراک برگزار می شود. شهرهایی با حضور اقشار مختلف مردم خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس استان مرکزی افزود: مراسم تدفین استانی شهدای گمنام ششمین روز دی ماه همزمان با سراسر کشور ساعت 9 برگزار می شود. ساعت 30 صبح از میدان شهدای اراک به سمت خیابان شهید رجایی و در نهایت مصلی بیت در المقدس برگزار می شود و پس از اقامه نماز ظهر و عصر و اقامه نماز شهدا، شهدا در مراکز تعیین شده توسط نماینده تشییع خواهند شد. فقیه در استان مرکزی تشییع و در مکان های مقرر دفن می شوند.

وی تصریح کرد: از همه مردم شهیدپرور استان مرکزی می خواهیم که از برنامه های شهید پرور بهره مند شوند و انتظاری که از دستگاه های فرهنگی، اجرایی و مردمی وجود دارد این است که در برنامه های شهید پرور هم در اطلاع رسانی و هم در رها شدن سنگ نیست وارد شوند. در ایجاد فضای شهری و رسانه ای برای شهدا و استفاده موثر از این فرصت بسیار ارزشمند.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه دستگاه های پذیرنده پیکر شهدا مراسم بزرگداشت شب اول و شب هفت شهید را برگزار می کنند و درخواست از رسانه های استان مرکزی برای اطلاع رسانی و پوشش برنامه های شهدا را خواستار شد. حساس و جدی است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید