ترس تل آویو از وضعیت کرانه باختری


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897852

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین (ع)، استخراج نفت و گاز از میادین رژیم صهیونیستی را خط قرمز دانست و گفت: اگر جنگ تحمیلی باشد راه گریزی نیست. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد: یکی از مهمترین درس های روز اربعین با توجه به مواضع امام سجاد (ع) است. و حضرت زینب (س) در مجلس یزید، این است که مؤمن هر قدر هم که گرفتار سختی ها و شرایط سخت باشد، ضعف نشان نمی دهد و تسلیم نمی شود.

وی در ادامه به سخنان تند حضرت زینب(س) علیه یزید اشاره کرد و گفت: خیلی ها تلاش کردند تا یزید را از خون امام حسین(علیه السلام) برائت کنند اما این تلاش ها ناکام ماند و این خون به فریادی علیه یزید تبدیل شد.

نصرالله گفت: یکی از مصادیق سخنان حضرت زینب (سلام الله علیها) اربعین این ایام در عراق است. با توجه به تاریخ پر از یقین به آینده و وعده الهی جایی برای ذلت وجود ندارد.

وی افزود: بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون قلب به عشق امام حسین (ع) می تپد. هیچ محفلی در تاریخ مانند اجتماع عاشقان امام حسین (ع) در کربلا نیست و این امروز مانند معجزه است.

وی همچنین به خدمت رسانی به زائران و بی توجهی جهانیان به این رویداد اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان بی توجهی به این موضوع را در راستای تبعید و مظلومیت امام حسین (ع) می داند.

وی افزود: تمام تلاش های تاریخ برای جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین ناکام مانده است.

نصرالله گفت: ما از همه عراقی ها به خاطر سخاوت، میهمان نوازی و محبتی که به امام حسین (ع) نشان دادند، سپاسگزاریم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به کشتار صبرا و شتیلا توسط صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: عاملان این حادثه از طرف های معروف لبنانی هستند که از متحدان نظامی رژیم صهیونیستی در حمله نظامی سال 1982 بودند که در جریان این کشتار، 1900 لبنانی و 3000 فلسطینی شهید شدند. کشتن صبرا و شتیلا بزرگترین و فجیع ترین جنایت در تاریخ جنگ اعراب و اسرائیل است. عاملان این جنایت از سوی احزاب لبنانی همراه صهیونیست ها در صبرا و شتیلا مورد بازجویی قرار نگرفتند.

وی افزود: کسانی که صبرا و شتیلا را کشتند فرهنگ مرگ دارند و کسانی که جنوب لبنان را آزاد کردند و حتی یک موجود زنده را نکشتند فرهنگ زندگی دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: جرم کسانی که در 13 سپتامبر در مسیر فرودگاه تظاهرات کردند چیست؟ آنها توافقنامه اسلو را محکوم کردند. اکثر فلسطینی ها معتقدند که مذاکرات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و تنها راه مقابله با آن است. تضمین های آمریکا برای حمایت از فلسطینیان در صبرا و شتیلا و حتی در توافق اسلو وجود نداشت. گزینه غزه ثبات و مقاومت است.

وی افزود: امروز شاهد لرزش دشمن از کرانه باختری هستیم زیرا جوانان مبارز فلسطینی و نسل جوان در حال جنگ هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روز اربعین روز مقاومت، پایداری، ایثار و عزت است. در این روز از جوانان فلسطینی کرانه باختری قدردانی می کنیم. همه افراد محترم دنیا به شما نگاه می کنند و به شما وابسته هستند.

وی افزود: بیانیه اخیر برادران حماس مبنی بر برقراری روابط با سوریه بسیار عالی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر ضرورت تقویت روابط با سوریه، این کشور را حامی واقعی فلسطین و بیت المقدس دانست و گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم اتحاد همه گروه های مقاومت است. محور مقاومت تنها امیدی است که سوری ها، لبنانی ها و فلسطینی ها بتوانند به حقوق خود برسند.

نصرالله تصریح کرد: تنها شانس ما برای لبنان استخراج نفت و گاز است. چیزی که برای ما مهم است این است که قبل از پرداخت حقوق لبنان، او را از حوزه کاری خود حذف نکنیم. استخراج میدانی خط قرمز ماست. ما این پیام را دور از رسانه ها فرستادیم که با شروع استخراج معادن توسط صهیونیست ها مشکل داریم.

وی افزود: نمی توان قبل از تامین حقوق لبنان اجازه استخراج نفت و گاز از میدان آن را داد و این مربوط به دولت لبنان است. هدف ما این است که لبنان نفت و گاز تولید کند و این قضیه به پرونده دیگری ربطی ندارد. تهدیدها بر ما تأثیر نمی گذارد و فضایل ما را متزلزل نمی کند. چشم و موشک ما به آرمان اوست. اگر جنگ تحمیلی باشد راه گریزی از آن نیست.

وی همچنین بر لزوم تشکیل دولت تاکید کرد و همچنین گفت: در موضوع ریاست جمهوری نباید خلاء ایجاد شود. در سایه دولت به هرج و مرج فرو خواهیم رفت. ما بر اهمیت پیمودن روند ریاست جمهوری تاکید می کنیم و تهدیدها و وعده ها بی فایده است. ما از درخواست ها برای توافق درباره رئیس جمهور حمایت می کنیم و این باید یک مشورت بدون حق وتو باشد. رئیس جمهور بعدی باید یک پایگاه مردمی قوی برای ایفای نقش مشروع خود داشته باشد.

نصرالله همچنین گفت: برادران در جمهوری اسلامی ایران قول کمک به لبنان را داده اند.

وی درباره حوادث بانکی در لبنان نیز گفت: راه حل امنیتی کافی نیست و مسئولان باید تیم بحران تشکیل دهند و راه حل واقعی داشته باشند. با قدرت و عزم ملت ما می تواند تصمیمات خود را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید