تسریع در پرداخت پاداش خدمت مستمری بگیران

تسریع در پرداخت پاداش خدمت مستمری بگیران

سید محمد مقیمی در مراسم تجلیل از 1400 بازنشسته دانشگاه تهران که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، بر تکریم و حفظ کرامت اساتید و کارکنان پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه تاکید کرد. خطاب به آنها گفت: شما هنوز تاج و تخت همه هستید به عنوان یکی از اعضای خانواده دانشگاه تهران هستید و خواهید بود و به تک تک شما افتخار می کنیم. دانشگاه تهران همچنان خانه شماست و باید جایی باشد که به طور دائم در دانشگاه حضور داشته باشید.

رئیس دانشگاه تهران افزود: معتقدم پیشکسوتان و بازنشستگان می توانند در فرصت های مختلف همچنان منشأ آثار ارزشمندی در دانشگاه تهران باشند و از تجربیات ارزشمند آنها استفاده شود. گاهی هیچکس به اندازه جانبازان و بازنشستگان نمی تواند مشاوره و کمک کند. البته در این حوزه باید گام های عملی برداشت و ساز و کارهای اجرایی و قانونی در زمینه استفاده از این سرمایه ارزشمند فراهم شود.

وی همچنین از برنامه شبکه تلویزیونی اینترنتی دانشگاه تهران در زمینه تدوین تجربیات پیشکسوتان و اعضای ارشد دانشگاه تهران و به تصویر کشیدن تاریخ دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه ای بر آن تاکید کردند. گام دوم انقلاب اسلامی این است که تجربه گذشته را نباید فراموش کرد. لذا شایسته است مجموعه ای جامع برای مستندسازی تجربیات همکاران بازنشسته از شبکه دانشگاه تهران تهیه شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه بازنشستگی یک روند عادی است که برای همه اتفاق می افتد، تصریح کرد: گاهی از کلیدواژه هایی مانند بازنشستگی اجباری استفاده می شود و این سوال مطرح می شود که اصلا چرا اساتید باید بازنشسته شوند؟ به شما اطمینان می دهم که هیچ یک از اعضای دانشگاه تهران بر خلاف قوانین و مقررات دانشگاه تهران بازنشسته نخواهند شد. استفاده از کلماتی مانند بازنشستگی اجباری و اختیاری بازنشستگان بی معنی است و آنچه در حال رخ دادن است بازنشستگی قانونی است.

افزایش 30 درصدی پوشش بیمه تکمیلی مستمری بگیران در سال 1401

دکتر احمد نوهاگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در مراسم تجلیل از بازنشستگان دانشگاه تهران با اشاره به افزایش 30 درصدی پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال 1401 اظهار امیدواری کرد که این میزان به 50 درصد برسد. برای سال آینده و فراهم کردن زمینه های لازم برای پوشش بیشتر همکاران.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران تاکید کرد: بازنشستگان گنجینه های ارزشمند و دارای تجربیات ارزشمندی هستند که تجربه آنها می تواند زمینه ساز شکوفایی و انتقال این تجربه به نسل های جدید و آینده باشد. وقتی شاهد تجربه و توانمندی های بازنشستگان در عرصه های مختلف علمی، دانشی، فکری و کاربردی هستیم، حیف است که این تجربه ارزشمند و این گنجینه ها بلااستفاده بماند. تجربه مشترک همکاران بازنشسته به راحتی به دست نمی آید و به راحتی از آن گذشت.

نوهاگر با تاکید بر اینکه تجلیل از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاهی و غیرهیئت علمی ضروری است، افزود: نباید پس از بازنشستگی ارتباط اعضای دانشگاه با دانشگاه قطع شود. حضور اعضای پیشکسوت دانشگاه مایه برکت، سربلندی و جهش و موتوری است که بهره وری مطلوب را در نظام دانشگاهی افزایش می دهد.

ایجاد مجتمع علمی، تفریحی و اجتماعی دانشگاه تهران قشم و پردیس های بین المللی در دریای خزر

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پایان سخنان خود از برنامه دانشگاه تهران برای راه اندازی مجتمع علمی، تفریحی و اجتماعی دانشگاه تهران در پردیس بین المللی خلیج فارس در دانشگاه تهران خبر داد. جنوب کشور و پردیس بین المللی کاسپین در شمال کشور و تاکید کرد: مستمری بگیران دانشگاه تهران و سایر اعضای دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تعداد شاغلان و مستمری بگیران دانشگاه تهران

سید رسول حسینی هاشم زاده مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران نیز در مراسم تجلیل از 1400 بازنشسته دانشگاه تهران تعداد شاغلان و بازنشستگان دانشگاه تهران را اعلام کرد و گفت: تعداد شاغلان دانشگاه تهران در حال حاضر 5704 نفر است که از این تعداد، تعداد شاغلان و بازنشستگان دانشگاه تهران تجلیل می شود. 2503 نفر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و 3201 نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند. در حال حاضر دانشگاه تهران 6 هزار و 242 مستمری بگیر دارد که از این تعداد 5 هزار و 722 نفر در صندوق بازنشستگی کشوری و 520 نفر در صندوق تامین اجتماعی هستند.

مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران در تحلیل آماری شاغلان و بازنشستگان دانشگاه اظهار داشت: در آینده تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی دانشگاه تهران رشد می کند و به سطح بازنشستگان کشوری نزدیک می شود. بنابراین تمهیداتی که دانشگاه از نظر اعتبار و بیمه برای بازنشستگان از صندوق اجتماعی فراهم می کند، پذیرندگان بیشتری خواهد داشت.

حسینی هاشم زاده خدمت به مستمری بگیران را یکی از وظایف و وظایف مهم اداره کل منابع انسانی برشمرد و با تاکید بر تکریم و حمایت از بازنشستگان دانشگاه تهران، به تلاش این دانشگاه برای رفع مشکلات این واحد اشاره کرد. مستمری بگیران از جمله بحث برقراری حقوق، اجرای افزایش دستمزد و همسان سازی دستمزدها تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده برخی از این مشکلات حل یا تغییر یافته است. 380 گروه تشویقی معوق از کارکنان پیگیری شد که در این میان دریافت گروه‌های تشویقی معوق به زودی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران همچنین درباره تلاش برای حفظ ارتباط مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی دانشگاه تهران با دانشگاه و پرداخت حقوق این مستمری بگیران از دانشگاه تهران گفت: ما تلاش می شود اقدامات و مصوبات قانونی در این زمینه اتخاذ شود تا مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز پس از بازنشستگی بتوانند از خدمات و تسهیلات دانشگاه (مانند بیمه تکمیلی و دریافت وام از صندوق اجتماعی دانشگاه) که در حال حاضر برای امور اجتماعی در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند. مستمری بگیران امنیتی

اجرای طرح جذب معلمان بازنشسته

مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران همچنین از اجرای اجرای طرح همسان سازی اساتید بازنشسته خبر داد و گفت: علیرغم مصوبه قانونی افزایش حقوق اساتید بازنشسته، این افزایش اجرا نشد؛ در حالی که این افزایش دستمزد اساتید بازنشسته افزایش یافته است. با مکاتبه با سازمان بازنشستگی کشوری، ترمیم مستمری معلمان نیز انجام شد.

تسریع در پرداخت پاداش خدمت مستمری بگیران

حسینی هاشم زاده در ادامه به تلاش معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران برای تسریع در پرداخت پاداش سنوات به بازنشستگان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات دولت و مسئولان، پرداخت پاداش بازنشستگی بازنشستگان انجام شود. مستمری بگیران به موقع و در کمترین زمان انجام خواهند شد

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران در پایان از تقویت معاونت بازنشستگی دانشگاه خبر داد و افزود: برای حمایت و امنیت بیشتر بازنشستگان دانشگاه تهران، معاونت بازنشستگی دانشگاه تهران و نیروی انسانی دانشگاه تهران به منظور حمایت و امنیت بیشتر از بازنشستگان دانشگاه تهران خبر داد. این بخش برای ارائه خدمات بهتر نوسازی خواهد شد.» پیشنهاد برای بازنشستگان.

دیدگاهتان را بنویسید