تسهیلات ویژه ترخیص خودروهای توقیفی در پایتخت


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814154

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راهور تهران با اعلام این خبر گفت: به مناسبت عید سعید فطر و میلاد خجسته منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و در آستانه ختم عید فطر. نوروز، پلیس راهور تسهیلات ویژه ای را برای ترخیص خودروهای توقیفی در نظر گرفته شده برای صاحبان آنها فراهم می کند.

وی گفت: در راستای حفظ اموال مردم، جلوگیری از تلفات، ایجاد امید و ارتقای سرمایه اجتماعی، امداد اضطراری انواع خودروهای توقیفی در ایستگاه های تهران بزرگ (و همچنین در سراسر کشور) با امکانات و شرایط ویژه در اد. محل کار پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سردار حمیدی ادامه داد: این طرح با در نظر گرفتن رفع تشریفات اضافی و جلوگیری از مراجعات مکرر داوطلبان در ادارات مختلف است و درخواست پلیس اینجانب در اختیار دارندگان خودروهای توقیفی به صورت کاملا اینترنتی و غیرحضوری و همچنین مالکان و متقاضیان می باشد. به دفاتر پلیس + 10 خدمات الکترونیک پلیس اعمال شود.

وی گفت: از جمله این تسهیلات می توان شرایط پرداخت جرایم جاده ای را با ارائه گزینه یکساله، اجازه ترخیص خودروهای بدون بیمه به شخص ثالث، با تعهد به عدم تردد در معابر عمومی، فراهم کرد. هماهنگی با شرکت های بیمه برای عفو دیرکرد.» مدارک خودرو و اصل قبض پارکینگ به نام سرنشین در صورت عدم شکایت از طرف مالک و عدم تعهد به تسویه عوارض شهرداری، تردد عوارض طرح و بزرگراه در اجرای طرح.

سردار حمیدی گفت: در این طرح فرآیند ترخیص خودروهای توقیفی به سه روش انجام می شود که در حالت اول خودرو از طریق اپلیکیشن پلیس اینجانب (آنلاین و غیر حضوری) ترخیص می شود. با این روش فقط دارندگان وسایل نقلیه بدون نیاز به مراجعه به کلانتری ها یا کلانتری های راهور + 10 در غیاب کامل، با استفاده از اپلیکیشن پلیس من در بستر اینترنت همراه، امکان ثبت درخواست ترخیص پس از تایید و مالکیت را خواهند داشت. ادامه داده و از طریق برنامه نظافت آنلاین گام به گام به تمیز کردن خودرو خود ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: در روش بعدی و حالت دوم، رهاسازی خودرو از مالک یا نماینده قانونی وی با مراجعه به خدمات پلیس +10 به این صورت است که ابتدا شخص با مراجعه مستقیم به پلیس فعال +10 درخواست خود را ثبت می کند. خدمات ثبت درخواست مجوز از مالک یا نماینده قانونی وی به شرح زیر است: حضور مالک یا نماینده قانونی وی همراه با کارت ملی (ارائه وکالتنامه معتبر محضری توسط نماینده قانونی اشخاص همچنین به آدرس مرحله بعد بیمه، شماره گذاری، گواهینامه و اعدام) از این دفاتر و در سامانه پارکینگ تلفن همراه مالک یا نماینده قانونی وی ثبت می شود.

سردار حمیدی افزود: در روش دوم در صورت عدم وجود اصل فاکتور برای تعلیق و حضور مالک یا نماینده قانونی وی اصل فاکتور الزامی نیست و بند 3 تعهدنامه در پلیس راه تکمیل می شود. ایستگاه + 10 و در صورت عدم وجود بیمه نامه از شخص ثالث یا نداشتن گواهینامه رانندگی با پر کردن بند 3 تعهدنامه مربوطه، درخواست ثبت نام تکمیل و پس از تایید مجوز از ستاد ترخیص وسایل نقلیه و در صورت عدم مجوز مالک یا وکیل علاوه بر تکمیل بند 3 تعهدنامه باید شخص دارای مجوز برای جابجایی وسیله نقلیه از پارکینگ مطابق بند 4 معرفی و در مرحله بعد باید پرداخت هزینه های قانونی اعم از جریمه رانندگی، نقل و انتقال و پارکینگ و در صورت عدم امکان پرداخت محل برای رانندگی جریمه. در صورت درخواست مالک یا نماینده قانونی وی و تکمیل بند 5 تعهدنامه، امکان پرداخت اقساط یک ساله وجود خواهد داشت.

سردار حمیدی همچنین با اشاره به خدمات پلیس 10+ از سومین روش ترخیص خودروهای توقیفی از سرنشین قانونی خبر داد: ابتدا فرد با مراجعه مستقیم به پلیس 10+ که دارای شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام است، درخواست خود را ثبت می کند. درخواست معافیت از مالک یا نماینده قانونی وی به شرح زیر است: حضور دارنده قانونی با ارائه کارت ملی معتبر و اصل مدارک خودرو اعم از کارت، گرین کارت یا بیمه نامه، ارائه اصل فاکتور یا رسید توقف الزامی است. نام مشتری. و در ادامه تکمیل تعهدنامه و عدم افشای مفاسد، بند 1 تعهدنامه ضمیمه دستورالعمل در محل خدمات پلیس +10 تنظیم و شماره تلفن همراه در نام مسافر سیستم پارکینگ

رئیس پلیس راهور تهران گفت: سومین روش استفاده از کارت بانکی به نام متصرف برای پرداخت عوارض معافیت و در این مرحله ثبت آدرس و مشخصات کامل محل کار و سکونت سرنشین و همچنین مراحل استعلام می باشد. (بیمه، شماره نصب، گواهینامه و عملیات) توسط کاربر کلانتری +10 و همچنین در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث و یا نداشتن گواهینامه رانندگی مجاز با پرکردن بندهای 2 و 3 تعهدنامه مربوطه، درخواست ثبت نام و پس از تایید مجوز توسط ستاد معافیت، خودرو ترخیص می شود.

وی افزود: در صورتی که سرنشین فاقد گواهینامه باشد، علاوه بر تکمیل بند 3 تعهدنامه، باید طبق بند 4 نسبت به حضور فرد دارای گواهینامه جهت انتقال وسیله نقلیه به خارج از پارکینگ اقدام کند. هزینه های انتقال و پارکینگ با کارت بانکی نگهداشته شده و همچنین در صورت عدم توانایی در پرداخت جریمه رانندگی بنا به درخواست متصدی قانونی و پرکردن بند 5 تعهدنامه خواهد بود. امکان پرداخت اقساط یک ساله وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
مکان: مهر

دیدگاهتان را بنویسید