تصادف زنجیره ای 23 خودرو در محور قم – اراک / خروج 21 خودروی دیگر از جاده

تصادف زنجیره ای 23 خودرو در محور قم – اراک / خروج 21 خودروی دیگر از جاده

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک گفت: ساعت 8 صبح امروز 44 دستگاه خودروی سواری در دو نقطه به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و مه آلود تصادف کردند که خوشبختانه این تصادف رخ نداد. تلفات یا تلفات در تصادف زنجیره ای.

سرهنگ احمد شیرانی; رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک تصریح کرد: ساعت 8 صبح امروز در مرز قم – اراک 44 دستگاه خودروی سواری به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و مه آلود در دو نقطه دچار تصادف شدند. آنها نمی میرند

وی افزود: در نقاط مختلف محور قم – اراک 23 خودرو در یک نقطه با هم برخورد کردند و 21 خودرو دیگر از جاده خارج شدند.

شیرانی تصریح کرد: بارندگی ها در جاده ها لغزندگی سطح جاده ها را افزایش داده و خطر تصادف و واژگونی را افزایش داده است. در این شرایط بسیار مهم است که هنگام رانندگی سرعت خود را کاهش دهید و توجه بیشتری داشته باشید. لغزندگی جاده ها و بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادفات زنجیره ای را افزایش می دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری کشور گفت: در این روزهای آغاز بارندگی‌ها شاهد وقوع یکسری حوادث ناگوار هم در حوزه خودروهای سواری شخصی و هم در حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر بوده‌ایم. علت اصلی این تصادفات بی توجهی رانندگان به کاهش سرعت، شرایط بارندگی و حفظ فاصله مناسب از خودروی جلویی است.

وی خاطرنشان کرد: اصرار رانندگان برای رسیدن به مقصد پس از یک ساعت و در زمان از پیش تعیین شده بدون توجه به شرایط نامساعد جوی و افزایش غیرقابل پیش‌بینی لغزندگی سطح جاده‌ها در این شرایط یکی از دلایل اصلی این تصادفات است.

شیرانی بیان کرد: در این شرایط رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد اختصاص دهند و به دلیل شرایط بارانی و لغزنده جاده باید احتیاط بیشتری کرده و فاصله بیشتری با وسیله نقلیه جلویی خود داشته باشند و سرعت خود را افزایش دهند. مطمئن شوید که کمتر از حد مجاز سرعت اعلام شده رانندگی می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید