تصمیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مرکزی برای واردات 100 هزار تن سیب زمینی / پیشنهاد فروش سیب و پرتقال 30 درصد زیر قیمت بازار


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814331

در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار درباره سیاست های مدیریت بازار دولت در شب عید و ماه مبارک رمضان تصمیم گیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه در خصوص قیمت کالاهای اساسی مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان تصمیماتی اتخاذ شد.

مهدی نجف پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه بحث بازار سیب زمینی مطرح شد. در دو هفته گذشته اقدامات لازم برای تامین نیاز بازار از طریق تعامل بین تولیدکنندگان و تشکل ها و اتاق بازرگانی انجام شده است که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار در شب عید و ماه مبارک رمضان 100 هزار تن سیب زمینی وارد کند. این در حالی است که طی چند روز گذشته 1500 تن سیب زمینی از گمرک ترخیص شده است.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص قیمت سیب و پرتقال در شب عید نیز افزود: در جلسه امروز مقرر شد تمامی اقدامات لازم برای توزیع سیب و پرتقال در شب عید انجام شود. جهاد: خیر، اما پیشنهاد دادیم 30 درصد کمتر از قیمت خرده فروشی باشد.

نجف پور همچنین به تغییرات قیمت خرما اشاره کرد و گفت: متأسفانه خرما نیز با شیب اندکی تمایل به افزایش دارد به طوری که قیمت خرمای بوشهر نصف تهران کمتر است. این اختلاف قیمت باید از بین برود. از این رو سازوکاری برای توزیع خرمای موجود در انبار بوشهر راه اندازی شده است تا با توزیع این محصول در استان های متقاضی، مدیریت بازار این محصول در ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

به گفته وی، در خصوص گوشت گوسفندی وارداتی برای تنظیم بازار شب عید نیازمند واردات 10 هزار تنی هستیم.

رئیس اتحادیه کشوری حمایت از حقوق مصرف کنندگان به جهش قیمت شکر در دو سه روز اخیر اشاره کرد و گفت: این افزایش شدید قیمت برای ما قابل توجه است. طبق بررسی های انجام شده در اکثر استان ها قیمت شکر بالای 20 هزار تن است.

نجف پور تصریح کرد: شکر جزو ارز ترجیحی نیست و نباید تحت تاثیر قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گیرد چرا که مالیات بر ارزش افزوده در دو ماه گذشته وضع شده و قیمت ها را تحت تاثیر قرار داده است. به همین منظور انجمن حمایت از مصرف کنندگان با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت هشدار داد که دلایل افزایش شدید قیمت شکر باید بررسی شود. در فروردین ماه با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد افزایش مصرف شکر در زولبیا و بامیه هستیم. باید تغییرات قیمت این محصول را بررسی کنیم و از افزایش قیمت جلوگیری کنیم.

وی در خصوص تغییر قیمت یراق آلات و فولاد افزود: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه قیمت های جهانی در حال افزایش است که منجر به افزایش صادرات ما شده است اما نکته مهم این است که مجبور به صادرات نیستیم. تا زمانی که نیاز داخلی تامین نشود.» برای تعیین تکلیف این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید