تصمیم عجیب فیفا سوژه شد

تصمیم عجیب فیفا سوژه شد

در ژانویه 2017، شورای فیفا به افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی از 32 به 48 رای داد و قرار بود این سیستم در دور بعدی مسابقات که در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می شود، اجرا شود.

فیفا در ابتدا اعلام کرد که این مسابقات در 16 گروه برگزار می شود و هر گروه سه تیم دارد و دو تیم برتر به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند اما این موضوع با انتقادات زیادی مواجه شد.

آرسن ونگر روز یکشنبه در مصاحبه ای توضیح داد: هنوز مشخص نشده است که گروه بندی جام جهانی چگونه خواهد بود و مشخص نیست که این مسابقات در 16 گروه سه تیمی یا 12 گروه چهار تیمی برگزار می شود. حتی ممکن است با سیستم مسابقات 24 تیمی پیش برویم و این مسابقات در دو گروه و هر گروه شامل 6 گروه چهار تیمی برگزار می شود.

او افزود: «من نمی توانم تصمیم خود را در مورد آن تصمیم بگیرم. شورای فیفا در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد و فکر می کنم سال آینده این اتفاق بیفتد.

جالب اینجاست که در اوایل این هفته مشخص شد که فیفا تصمیم گرفته است تا پنالتی‌های بازی‌های مرحله گروهی را در سیستم جدید تورنمنت لحاظ کند و امتیاز بیشتری به تیم برنده بدهد، اگرچه مقامات فیفا تاکنون توضیح بیشتری در این مورد نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید