تعداد روستاهای گازدار شده در استان کردستان به 1457 روستا رسید


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810379

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازرسانی استان را یک هزار و 602 روستا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 457 روستای استان زیر پوشش گازرسانی هستند و در 100 روستای استان عملیات گازرسانی فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، گاز طبیعی پاک ترین، گسترده ترین و از نظر اقتصادی ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین منبع تولید انرژی است و جایگزینی آن با سایر سوخت های فسیلی یکی از گام های اصلی توسعه پایدار است. که نقش مهمی در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع برابر شرایط اجتماعی برای مردم کشور داشت.

وی افزود: مناقصه گازرسانی به 32 روستای کردستان در حال انجام است و به زودی پیمانکار برای اجرای این پروژه ها تعیین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه قرارداد گازرسانی تعدادی از روستاهای دیگر از شرکت ملی گاز گرفته شده است، افزود: از اوایل سال آینده آغاز می شود.

فلگری با بیان اینکه هم اکنون گازرسانی به مناطق دورافتاده و صعب العبور در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز به خطوط لوله بیشتر، هزینه گازرسانی در این مناطق بیشتر خواهد شد.

وی گفت: نهضت گازرسانی با ملاحظات جدی تحقیقاتی و اقتصادی از سال 95 آغاز شد و با تلاش مستمر کارکنان فداکار شرکت گاز کردستان تعداد روستاهای گازرسانی شده از 995 روستا در سال 1395 به 1457 روستای گازرسان افزایش یافت. تا پایان بهمن ماه امسال داده اند.

احمد فلقری همچنین گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان 100 درصد است که 32 شهر استان را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با گازدار شدن یک هزار و 457 روستای استان به دلیل برخورداری از نعمت گاز، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از 97 و نیم درصد گذشت.

فلگری گفت: با برخورداری بیش از 98.7 درصد جمعیت استان کردستان از نعمت گاز، تنها 3.1 درصد مردم از نعمت گاز طبیعی محروم هستند که اکثرا روستاهای زیر 20 خانوار و برخی غیرمجاز هستند. ساخت و ساز در حومه شهرها

گفتنی است تعداد مشترکان گاز طبیعی استان کردستان در تمامی بخش های مسکونی، تجاری و صنعتی 585 هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید