تعداد بازاریان روستاهای استان کرمانشاه به 9 بازار رسید/ عدم همکاری شهرداری در واگذاری زمین


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909404

ایرج صفایی گفت: تلاش می کنیم تعداد بازارهای روستایی استان کرمانشاه به حداقل 9 بازار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: فروشگاه مرکزی در روستای بازار شهرستان پاوه افتتاح شد و شعبه دوم با هماهنگی استاندار در حال ساخت است.

وی افزود: یکی دیگر از روستاهای بازاری متعلق به شهرداری جوانرود با 20 غرفه در اجاره و مدیریت اتحادیه تعاونی روستاهای آن شهرک است.

به گفته صفایی، از تبصره 18 تسهیلاتی برای راه اندازی شعبه دوم روستای بازار در شهرک جوانرود تصویب شده است که هنوز تخصیص داده نشده است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: در شهرک روانسر از روستای بازار انشعاب تهیه و تسهیلات ماده 18 برای آن در نظر گرفته شده و منتظر توزیع آن هستیم.

صفایی خاطرنشان کرد: همچنین دهکده بازاری در شهرستان سنقر در حال ساخت است که هم اکنون از نظر ساختاری 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در صدد تجهیز روستای بازار در شهرستان اسلام آباد هستیم که مکان آن نیز آماده است، تصریح کرد: روستای بازار در شهرستان صحنه نیز آغاز شده و هم اکنون در حال توسعه و تقویت آن هستیم.

صفایی تصریح کرد: احداث دهکده بازاری در شهر کرمانشاه نیز در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه شعار فعالیت ما از مزرعه تا سفره است افزود: سعی می کنیم محصولات کشاورزی را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان و یا شرکت های تعاونی روستایی در این روستا به فروش برسانیم و با حذف واسطه ها شاهد کاهش قیمت و کاهش قیمت ها باشیم. هزینه های خانوار

صفایی با بیان اینکه با راه اندازی بازارچه های روستایی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حمایت می شود، گفت: محصولات کشاورزی مانند میوه هایی که ممکن است در فصل خود خرید چندانی نداشته باشند در این مراکز عرضه می شود.

وی گفت: علیرغم تاکید استاندار در توسعه و ایجاد دهکده بازاری ناکام مانده ایم. در واقع ایجاد یک مکان به عنوان دهکده بازار برای کرمانشاه کافی نیست و برای ایجاد چند مکان دیگر باید شهرداری و مناطقی که زمین دارند همکاری کنند.» این امر تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید