تعداد شهرهای قرمز در استان مرکزی کاهش یافت/ 5 شهر نارنجی و حذف رنگ زرد


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888230

در آخرین رده بندی تاج 7 شهرستان استان مرکزی از جمله اراک در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بر اساس آخرین اطلاعیه طبقه بندی رنگی کرونای وزارت بهداشت برای شهرهای کشور، تا تاریخ 23 مردادماه، 7 شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و رنگ زرد و آبی وجود ندارد. در نقشه کرونا استان مرکزی.

در این رنگ‌بندی شهرهای اراک، آستیان، دیلیجان، تفرش، خمین، ساوه و فراخان در رنگ قرمز و شهرهای خنداب، شازند، زرندیه، محلات و قمیجان در رنگ نارنجی قرار دارند.

شهرستان‌های شازند، محلات و قمیجان مکان‌هایی هستند که در هفته جاری از شهرهای قرمز استان مرکزی تغییر رنگ داده و به نارنجی تغییر رنگ داده‌اند و شهر فراخان نیز در رنگ‌بندی جدید به شهرهای قرمز استان پیوست.

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز در کشور به 130 شهر، تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی به 129 شهر، تعداد شهرهای زرد به 154 و تعداد شهرهای آبی به 35 شهر رسیده است.

لازم به ذکر است که وضعیت قرمز به معنای خطر بسیار زیاد، وضعیت نارنجی به معنای پرخطر و زرد و آبی در اعلام رنگ تاج به معنای موقعیت های خطر متوسط ​​و کم است.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس به 127 هزار و 247 نفر رسیده و در این مدت تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 3 هزار و 218 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید