تعیین تکلیف دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین درآمد دو سال اخیر که از حقوق بازنشستگی کسر می شود محاسبه می شود. حقوق مستمری بگیر فاکتورهایی دارد از جمله شرط سن و مدت سابقه کار که شرط احراز این حقوق می باشد.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف و همچنین کمک هزینه بازنشستگی متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

تعیین تکلیف دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرد بر اساس آخرین حکم استخدامی، میانگین حقوق کارکنان را 20 درصد افزایش دهد تا مبلغ قرارداد کمتر از هفت میلیون تومان نباشد.

بر اساس لایحه بودجه 1402، حقوق مستمری بگیران، خدمات رسان و مشترکان صندوق های بازنشستگی فوق الذکر به نسبت سنوات قابل قبول خدمت کمتر از شصت و سه میلیون ریال نخواهد بود.

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرد بر اساس آخرین حکم استخدامی، میانگین حقوق کارکنان را 20 درصد افزایش دهد تا مبلغ قرارداد کمتر از هفت میلیون تومان نباشد.

در متن لایحه بودجه 1402 آمده است: نرخ دستمزد گروه‌های مختلف حقوق بگیر براساس آخرین حکم استخدامی به‌طور میانگین 20 درصد افزایش می‌یابد تا مجموع حکم کارکنان رسمی و پیمانی و میزان آن. قرارداد ماهانه برای کارمندان پیمانی معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت طول مدت از 70 میلیون ریال (هفت میلیون تومان) کمتر نباشد. خدمات .

بر اساس بند 2 تبصره 12 لایحه بودجه 1402، حقوق بازنشستگان، نظامیان و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی به طور متوسط ​​بیست درصد (20 درصد) افزایش می یابد. به طوری که پس از اجرای این افزایش، مقرر شد حقوق مستمری بگیران، خدمات رسان و مشترکین صندوق های بازنشستگی مذکور با توجه به سنوات قابل قبول خدمت، کمتر از شصت و سه میلیون ریال نباشد.

جزئیات دستمزد در لایحه بودجه 1402

تبصره 12 – حقوق و دستمزد

الف- در سال 1402 حقوق گروه های مختلف شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات و حقوق مشمولان قانون کار به شرح زیر افزایش می یابد:

1- نرخ دستمزد گروه‌های مختلف مزدبگیر براساس آخرین حکم انتخاب شغل باید به‌طور متوسط ​​بیست درصد (20%) افزایش یابد به‌گونه‌ای که مبلغ کل حکم انتخاب شغل رسمی و پیمانی. کارمندان و مبلغ قرارداد ماهانه برای کارکنان مشمول قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمات پزشکان و پیراپزشکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت زمان مقرر از هفتاد میلیون ریال کمتر نخواهد بود. سرویس.

تفاوت اعمال ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت اجرای بند (1) تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 با تفاوت اعمال تبصره 12 قانون بودجه سال 1397 در شرایط حقوق بدون تغییر باقی می ماند

2- حقوق مستمری بگیران، خدمتگزاران و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی به طور میانگین بیست درصد افزایش می یابد تا پس از اعمال این افزایش حقوق بازنشستگان، سربازان وظیفه و مشترکین. صندوق های بازنشستگی مذکور متناسب با سنوات قابل قبول خدمت حداقل شصت و سه میلیون ریال می باشد.

3- بر اساس ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانان، کمک هزینه عائله مندی و حقوق فرزند موضوع بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان و مستمری بگیران به ترتیب 2280 و 1050 ریال و معادل آن. پاداش گفت: برای کارکنان مشمول قانون نظام. هماهنگی پرداخت کارمندان دولت تعیین می شود.

4- حداقل مزد و مزایای مستمر کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل مزد سایر حقوق بگیران، حداقل دستمزد مستمری بگیران و مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های ذیربط. به دستگاه های اجرایی بیست درصد افزایش می یابد.
مهاجرت تحصیلی به هلند با قرارداد دوگانه!
5- مستمری ها و سایر مزایای مربوط به آن بیست درصد افزایش می یابد.

6- مستمری والدین شهدا معادل حداقل مجازات قانونی مستمری بگیران خواهد بود.

ب- بنياد شهيد و امور ايثارگران و ستاد كل نيروهاي مسلح موظف به جانبازان بدون شغل و درآمدي كه مشمول تعهدات مالياتي بر اساس قوانين نيروهاي مسلح نباشند، افراد تحت تكفل قانوني جانبازان متوفي فاقد شغل و معاف مي باشند. درآمد و رزمندگان بدون شغل و درآمدی که طبق آزمون سنجش جامع پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران در دهک های درآمدی (1) تا (7) قرار دارند، با اولویت دهک های پایین درآمدی، کمک هزینه معیشت ماهانه حداکثر. برای جانبازان صدک بیست و پنجم به بالا شصت میلیون ریال و برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان حداکثر پنجاه میلیون ریال.

1- میزان افزایش سقف اعتبارات پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی به تناسب دهک های درآمدی گروه های موضوع این مصوبه اعمال خواهد شد به طوری که دهک های دارای درآمد کمتر در احکام اجرایی این بند. تعمیر و نگهداری اضافی تا سقف مشخص شده دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید