آخرین بار تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان

آخرین بار تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان بیمه همچنان از علت نامعلوم حذف فیش حقوقی اردیبهشت در سامانه می گویند. این مستمری بگیران می گویند ما با 1420 تماس گرفته ایم اما در خصوص حذف فیش حقوقی پاسخ روشنی به ما نداده اند.

ایدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کار قزوین) می گوید: فیش حقوقی 26 اردیبهشت کارگران بازنشسته در سامانه دیده می شد اما پس از ساعتی حذف شد. مشخص نیست که چرا این کوپن ها حذف شده اند. امیدوارم تامین اجتماعی این را توضیح دهد.

به گفته وی، در این فیش ها مشکلات باقیمانده تناسب 1400 وجود دارد به همین دلیل برخی از مستمری بگیران از نحوه محاسبه انتقاد کرده و از مسئولان توضیح می خواهند.

کریمی تاکید کرد: پرداخت ها باید از بیستم ماه جاری آغاز شود و بر اساس وعده مدیرعامل سازمان و وزیر کار، افزایش حقوق سال جدید و معوقات به نسبت در این ماه پرداخت شود. بنابراین انتظار داریم لغزش ها تا قبل از 30 اردیبهشت دیده شود. در عین حال منتظر صدور احکام جدید دادگاه هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: مستمری بگیران در تماس های مکرر می پرسند چه مشکلاتی منجر به حذف فیش ها شده و چه زمانی این مشکلات برطرف می شود.

در کوپن های صادر شده افزایش دستمزد و معوقه فرودین و همچنین معوقات متناسب (برای مشمولان) وجود دارد.

موثق ترین خبر مدیرعامل سازمان اجتماعی تامی

موثق ترین خبر تاکنون در این زمینه مربوط به سازمان اطلاع رسانی دولت است، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان از اردیبهشت ماه معرفی و پرداخت می شود.

میرهاشم موسوی ضمن اعلام این خبر افزود: سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیات وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تامین اجتماعی نسبت به افزایش مستمری و جانبی اقدام می کند. مزایا برای همه مستمری بگیران، بازنشستگان از کارافتاده و ارثی.

وی تصریح کرد: بر این اساس میزان مستمری مستمری بیمه بلندمدت، از کارافتادگی و مستمری وراثت عمومی که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و معلولان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها تعیین می شود تا پایان سال 1401 تعیین می شود. سنوات پرداخت حق بیمه، بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۰۱ افزایش می یابد.

موسوی افزود: همچنین برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری، افزایش در سال 1402 معادل بیست و یک درصد (21%) مستمری آنها در پایان اسفند ماه 1401 به اضافه مبلغ ثابت 2 میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه بر اساس توصیه رئیس جمهور برای حمایت از معیشت بازنشستگان، مزایای جانبی مستمری بگیران در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است، گفت: میزان کمک هزینه مستمری بگیران و مسکن مستمری بگیران و مستمری بگیران 21 درصد افزایش یافته است. . کمک هزینه عائله مندی با افزایش 125 درصدی از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان اعمال شد. کمک هزینه فرزندان تحت تکفل مستمری بگیران و مستمری بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر فرزند از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از پرداخت مانده تعدیل حقوق به مستمری بگیران مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به مانده تعدیل مستمری بگیران مشمول این افزایش تا آغاز اعمال و پرداخت می شود. این سال بروزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در اختیار مستمری بگیران عزیز قرار خواهد گرفت و مستمری بگیران و مستمری بگیران عزیز در اردیبهشت ماه حقوق دریافت خواهند کرد. طبق معمول از 20 تا پایان ماه افزایش ماهیانه حقوق دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید