تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه

تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه

صدیقه حسامی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خدمات صندوق در بخش های معیشتی ارائه بسته های طرح کمکی است. 9 هزار و 315 نفر در سال گذشته و 5 هزار و 224 نفر در سه ماهه نخست امسال از این سرویس استفاده کردند.

وی افزود: یکی از وظایف صندوق متولی امور بازنشستگان خدمت رسانی به آنان است. در استان مرکزی 29 هزار و 850 مستمری بگیر حقوق بگیر وجود دارد که 31 درصد آنها زن هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی بیشترین مستمری بگیران صندوق را به ترتیب آموزش با بیش از 64 درصد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 13 درصد، راه و شهرسازی 7 درصد و کشاورزی جهادی 4 درصد برشمرد. .

حسامی یادآور شد: امسال میانگین درآمد مستمری بگیران به 12 میلیون رسیده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد و 315 میلیارد تومان اعتبار ماهانه است.

وی افزود: اعطای وام در قالب نیازمندی، ازدواج، همپاد و اربعین بخشی از خدمات صندوق است و ادامه داد: سال گذشته حدود 7 هزار نفر از وام ضروری 15 میلیونی این صندوق استفاده کردند که در سه ماه‌های امسال یکی است 1253 نفر.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی گفت: وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران به مبلغ 35 میلیون تومان به 534 نفر، وام همپاد به 29 نفر و …. بخشی از وام های اعطایی سال گذشته بود.

حسامی گفت: 6 میلیون تومان برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و 8 میلیون تومان برای دکتری پرداخت می شود.

وی با اشاره به تخفیف و خدمات پرداخت معوق بیمه ملت گفت: سال گذشته سه هزار و 776 نفر و در سه ماهه امسال 945 نفر از مزایای این بیمه استفاده کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به خدمات حوزه بیمه تکمیلی گفت: برای اولین بار خدمات دندانپزشکی و خدمات دارویی در طرح جدید اختیاری بیمه تکمیلی درمان (صبا) قرار می گیرد. سقف تعهد
در بازدید از خدمات 4 برابر افزایش می یابد.

حسامی با اشاره به خدمات تفریحی نیز گفت: استان مرکزی مرکز ایرانگردی و جهانگردی ندارد اما با رایزنی های انجام شده مقرر شد مستمری بگیران صندوق از تخفیف 50 درصدی مجموعه آب درمانی محلات استفاده کنند. سقفی برای این تعداد وجود ندارد، البته بله، این تخفیف برای روزهای کم مصرف است.

وی با بیان اینکه دو خانه امید مستمری بگیران در استان وجود دارد و تصمیم بر این است که این خانه ها فعال شود، ادامه داد: در این خانه ها 6 کمیته تخصصی روابط عمومی و مناسبت ها، سلامت جسم و روان، رفاه و تفریح، فرهنگی – آموزشی، خیرین و افتخاری و اداری و مالی تأسیس و مستمری بگیران جذب می کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در قالب دو رشته امدادی پتانک و هندبال، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و شنا را از جمله اقدامات انجام شده در اداره ورزش بازنشستگان عنوان کرد و اظهار داشت: بهترین بازیکنان و تیم های آن مسابقات به مرحله منطقه ای و در صورت صعود به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

حسامی یکی از مطالبات حقوق بازنشستگان را همسان سازی حقوق ها دانست و گفت: امیدواریم تا پایان این ماه 9 تکلیف پیش بینی شده در بودجه مشخص شود.

وی میانگین سنی بازنشستگان فعلی را 64 سال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: میانگین سن بازنشستگی 51 سال و همچنین میانگین خدمت بازنشستگان فعلی 28 سال و میانگین مدت پرداخت حقوق 29 سال است.

دیدگاهتان را بنویسید