تعیین تکلیف پرداخت معوقات معلمان

تعیین تکلیف پرداخت معوقات معلمان

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تعهد سرپرست وزارت آموزش و پرورش به پرداخت معوقات قانون ارزشیابی معلم در سال 1400 خبر داد.

حاجی پور درباره تاخیر در حقوق و معوقات معلمان گفت فکر می کنیم اتفاق بدی افتاده و کمیته از روز اول بر این موضوع نظارت دارد. سازمان برنامه و بودجه مقصر اصلی عدم همکاری بود و نقش سازمان استخدامی کشور و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش که باید اقداماتی را انجام می دادند، پیش از این در صحن علنی مجلس مشخص شده بود.

بر اساس اظهارات نماینده کشور آمل در مجلس، اگر روی انگشت شماریم، در کشور یک میلیون معلم بازنشسته، 930 هزار معلم شاغل و 15 میلیون دانش آموز داریم. اگر دانش آموزان را خانوار در نظر بگیریم و تعداد 10 میلیون خانوار به اضافه آن دو میلیون معلم بازنشسته و شاغل به 12 میلیون خانوار تبدیل شود، حالا اگر آن عدد را در 3 ضرب کنیم به 36 میلیون نفر می رسد. این تعداد مستقیماً در مسائل مربوط به آموزش و پرورش دخالت دارند و البته قطعاً در کشور تأثیرگذار هستند و اگر به دنبال بحث تأثیرگذاری مؤثر هستید، باز هم بیشتر دانش آموزان تحت تأثیر معلمان خود هستند. با این حال، به نظر من جامعه فرهنگی حرف اول را در رابطه با اقتدار این نظام در رابطه با جامعه و دموکراسی می زند.

وعده رئیس آموزش و پرورش به معلمان

به گفته حاجی پور، بزرگانی که در دانشگاه و حوزه به مدارج بالای تحصیلی و علمی رسیدند، ظرف یک سال به این مقام رسیدند یا در مدت زمان طولانی به این مقام رسیدند؟ بنابراین باید توجه ویژه ای به معلمان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه در پرداخت پاداش، ارزشیابی و حقوق معلمان نباید چشم خود را ببندیم، باید پشت سر معلمان خود بایستیم و همه باید قانون مصوب را اجرا کنند. زیرا سازمان بودجه برنامه موظف به تامین منابع انتظامی است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش متعهد به بازنگری در رتبه بندی شده است که یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید