تعیین تکلیف 70 ​​هزار معلم پروژه مراحآفرین/نظامی با 1400 نخبه و استاد دانشگاه حل شد.


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904672

علیرضا منادی صفیدان از تعیین تکلیف ۷۰ هزار معلم در طرح مهرآفرین طی چند روز آینده خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از یک قرن تحول بزرگی برای یک میلیون معلم در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علیرضا منادی سفیدان عصر امروز در نشست تخصصی اعضای کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی که به میزبانی دانشگاه شمال آمل برگزار شد، با اشاره به بررسی مشکلات آموزش عالی در وی گفت: گام بزرگی در عرصه تعلیم و تربیت برداشته شده است. بله، 100 سال است که آموزش و پرورش به شکلی جدید شکل گرفته است، اما در این یک قرن تغییر چندانی نکرده است، به جز انقلاب اسلامي و تحليل جزئي در محتوا، اما فعاليت‌هاي آن كم بود.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه این کمیته حقوق معلمان وزارت علوم 15 درصد افزایش یافت، گفت: اقدامات سازنده ای برای برداشتن سقف انجام شد و برای کارکنان سراسر کشور یک میلیون حقوق افزایش یافت. 50 درصد حقوق خانواده و حقوق فرزندان 100 درصد حل شده است.

منادی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان پنج درصد افزایش می یابد، گفت: همزمان با افزایش 900 هزار تومانی حقوق و 200 هزار تومانی کمک عائله مندی، قانون عدالت آموزشی برای وزارت بهداشت و درمان در مجلس بازنگری و اجرا شد.

و ادامه داد: برای پزشکان عمومی و متخصصان مناطق محروم به جای سه برابر خدمت، این میزان به 1.7 برابر خدمت کاهش یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی به اصلاح حقوق اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق ضعیف و بحث افزایش سقف حقوق اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک با جلسات مختلف، حقوق اساتید 1.8 نسبت به تهران افزایش می یابد، همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات نگاه راهبردی به آموزش و پرورش داریم، آموزش و پرورش دارای زنجیره تامین یکپارچه است که باید از سن تولد شروع شود.

وی تصریح کرد: مهدکودک های تا 6 سال با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات از سازمان بهزیستی خارج و به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد، همچنین سال ها مهدکودک ها از دست آموزش و پرورش و آموزش و پرورش خارج شد. خوب نیست، اما الان در این میان سازمان آموزش و پرورش کشور و ما آموزش کودکان را در وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده ایم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با اشاره به اینکه بین معلمان جدیدالورود و معلمان با 20 سال سابقه تفاوت وجود دارد و رتبه بندی رقابتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاریخچه و ارتقای کیفیت آموزش باید ارتقا یابد، بنابراین ظرف 5 سال معلمان با بازنگری در 130 شاخص ارتقا خواهند یافت.

عضو کمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی با اشاره به اینکه انصراف معلمان از کار و درج فصل جدید ویژه رتبه بندی، خاطرنشان کرد: با انصراف معلمان از فصل دهم، وضعیت حقوقی آنها افزایش یافته است. مقدار زیادی

وی با ادعای افزایش 3.5 تا 6 میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید سهمیه بندی و رتبه بندی، خاطرنشان کرد: دو هفته پیش معلمان حدود 8 تا 15 میلیون تومان علی الحساب دریافت کردند که در مجموع 50 هزار میلیارد تومان بود.

این مسئول از انتصاب 70 هزار معلم در طرح مهرآفرین طی چند روز آینده خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از یک قرن تحول بزرگی برای یک میلیون معلم در کشور ایجاد کرده است.

منادی خروجی آموزش را ورودی آموزش عالی خواند و تصریح کرد: همسان سازی اساتید یکی از اقدامات کلان کمیسیون آموزش و تحقیقات دانشگاه ها برای جلوگیری از خروج تعدادی از اساتید به خارج از کشور است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری باید محصول زحمات دانش آموزان شود، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان بسیاری از موضوعات مهم را مطرح کردند و مجلس نیز به این مهم پرداخته است. از سال 1388 با وضع قانون در این حوزه فعال است.

منادی به 8 هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی 400 هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کل بودجه 1500 هزار میلیارد تومان است، یک سوم بودجه کشور توسط فرزندان شرکت های دانش بنیان در کشور ساخته شده است. .

وی از ایجاد 400 هزار شغل در شرکت های دانش بنیان در سال گذشته خبر داد و افزود: 500 شرکت دانش بنیان به همراه حوزه علمی دانشگاه شریف دو هزار میلیارد تومان فروش داشته اند و 3 هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: با دیدار با مسئولان کشوری موضوع سربازی 1400 نفر از افسران نخبه، اساتید و پزشکان متخصص حل شد و بسیاری از افراد شرکت های دانش بنیان مشغول هستند. با تولید محصولات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید