توئیت عجیب مورا پس از ترک تهران; معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شد


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838431

هماهنگ کننده مذاکرات وین در فرودگاه فرانکفورت دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انریکه مورا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت که پلیس آلمان از ادامه سفر بازگشت از تهران به بروکسل جلوگیری کرده است.

این دیپلمات آلمانی که مذاکرات را در وین هماهنگ می کند و برای بررسی این موضوع به تهران سفر کرده است، در توئیتی نوشت: پلیس آلمان از ادامه سفر من در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل به بروکسل جلوگیری کرده است. توضیحی داده نشد. (توقف) مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با پاسپورت دیپلماتیک اسپانیایی. پاسپورت و تلفنم را گرفتند.

انریکه مورا شب گذشته (پنجشنبه شب) پس از مذاکراتی در تهران ایران را ترک کرد.

وی همچنین در توئیتی نوشت: «در حالی که منتظر ادامه سفرم به بروکسل هستم، تاکید می‌کنم که در تهران لزوم توقف اعدام احمدرضا جلالی را مطرح کردم و خواستار آزادی او به دلایل بشردوستانه شدم.

جوزف بورل، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «هم اکنون به همراه دو تن از همکارانم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایرانیان در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم». ما را از هم دور نگه داشتند. آنها از اظهار نظر در مورد آنچه که به نظر می رسد نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

لورا روزن، روزنامه نگار آمریکایی در پاسخ به این توییت نوشت که یکی از همکاران مورا در اتحادیه اروپا این موضوع را تایید کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید