تورنمنت کافا به سود گل محمدی و پرسپولیس!

طبق اخبار غیررسمی، مشتری قطری پورعلیگنجی حاضر بود برای جذب این بازیکن که سابقه حضور در لیگ ستارگان را در کارنامه دارد، مبلغ 1.5 میلیون دلار بپردازد، بنابراین یحیی گل محمدی اجازه جدایی مدافع محبوبش را نمی دهد و به همین دلیل رضا درویش در برنامه فوتبالی بترا با تایید پیشنهاد پورالیگانجی اعلام کرد که این مدافع تا پایان فصل در پرسپولیس می ماند و جایی نمی رود.

قرارداد مرتضی پورعلیگنجی با پرسپولیس به گونه ای است که در سال اول در صورت تصمیم به جدایی، باید رضایت باشگاه را از پرسپولیس بگیرد و تنها در سال دوم قراردادش با فعال کردن بند فسخ قرارداد و پرداخت مبلغ مشخص شده. مقدار موجود در آن او می تواند قرمزها را ترک کند تا تقسیم شود، اما شنیده ایم که او قصد جدایی ندارد. چرا؟

مرتضی پورعلیگنجی فصل گذشته یکی از ارکان اصلی بهترین خط دفاعی لیگ برتر بود و هماهنگی زیادی با علیرضا بیرانوند، بازیکن شماره یک تیم ملی دارد. این بازیکن به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن به لیست اول امیر گالنووی (پس از جایگزینی کارلوس کی روش) دعوت نشد. شاگردان امیر گلنووی بیشتر با شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان بازی کردند تا اینکه مسابقات به کفا رسید. این رقابت ها به امیر کلانویی فرصت خوبی داد تا قدردان مدافع باتجربه تیمش باشد. سرمربی تیم ملی در دو دیدار اخیر تیم ملی مرتضی پورعلیگنجی را در مرکز خط دفاعی قرار داده و مجید حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان را در کنار خود امتحان کرده است. یعنی امیر گلنوی مدافع میانی اصلی خود را پیدا کرد و در کنار مرتضی پورعلیگنجی مدافعان دیگر را محک زد.

در چنین شرایطی بازگشت پورعلیگنجی به لیگ ستارگان قطر از دو جهت ریسک محسوب می شود. اول اینکه کیفیت پایین تیم قطری که پورعلیگنجی را می خواهد (نسبت به پرسپولیس) شاید به ضرر او باشد اما شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان هم این شرایط را تجربه می کنند. دوم اینکه رفتن مرتضی پورعلیگنجی می تواند شجاع خلیل زاده یا محمدحسین کنعانی زادگان (رقبای اصلی پورعلی گنجی در تیم ملی) را به تیم اصلی پرسپولیس بیاورد. حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس بدون شک بیشتر از رقبای پورالیگنجی مورد توجه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس مطلع شدیم که مرتضی پورعلیگنجی 99 درصد شانس حضور در پرسپولیس را دارد چرا که این مدافع باتجربه سومین بازی خود در جام ملت ها را پشت سر می گذارد و نمی خواهد در تیم ملی غایب باشد و یا روی نیمکت بنشیند. این مسابقات!

دیدگاهتان را بنویسید