توزیع 2500 پرس غذای گرم بین سیل زدگان/ کمبود تجهیزات مشکل سیل را جدی‌تر کرده است.

ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801920

اسلام حیدری گفت: چادرهایی که هلال احمر در اختیار مردم قرار داده برای بارندگی و سیل مناسب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسلام حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان منوجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص وقوع سیل روز گذشته در منوجان گفت: از روز گذشته که بارندگی در منطقه افزایش یافت، راه 30 روستای منوجان مسدود شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به طغیان و طغیان رودخانه ها در این روستاها از روز گذشته مساجد، حسینه ها و مدارس را برای اسکان مردم و تامین نیازهای نیازمندان و همچنین پخت و توزیع 2500 پرس غذای گرم آماده کرده ایم. پس از آن متوجه ما شد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه تعدادی از روستاها بسته و راه های ما قطع شده و امدادرسانی با مشکل مواجه شده است، ادامه داد: با این حال روستائیانی که فرصت کنده شدن را داشتند بسته های غذایی دریافت کردند.

حیدری با بیان اینکه چادرهایی که در اختیار هلال احمر گذاشته شده برای بارندگی و سیلاب مناسب نبوده و از این چادرها برای زلزله استفاده می شود و در برابر سیلاب مقاوم نبوده است، افزود: در این بحران نیاز مبرم به چادر 200 ضد آب وجود دارد. خانوار حدود 1500 پتو، 3000 متر فرش، 3000 سبد غذا و پلاستیک برای منازل و اثاثیه مردم نیازمندیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان گفت: 20 گروه جهادی برای بحث و تبادل نظر در امور بشردوستانه در شهرستان حضور دارند و تمامی گرفتاران در سیل تخلیه شده اند، اما متاسفانه تمام معیشت آنها غرق شده است.

وی گفت: خوشبختانه در مانویان تلفات جانی نداشتیم.

وی در پایان توضیح داد: خوشبختانه جهادگران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در زمینه طبخ غذا، تحویل غذا به مردم، شستن فرش و منازل، در این بحران برای فقرای این منطقه به خوبی عمل کردند. مشکل مردم را سریعتر حل کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید