توسعه مناسبات دو کشور مهم و مؤثر است

امیر عبدالخیان وی با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کویت، از مواضع مستحکم حمایت دولت، پارلمان و مردم کویت از فلسطین قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت رایزنی های مستمر دو کشور در سطوح مختلف، این رایزنی ها و گفتگوها را برای توسعه روابط دو کشور مهم و موثر توصیف کرد و تجدید دعوت از همتای خود برای سفر به تهران کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه نشست سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض نشست مهمی در خصوص فلسطین است، بر تداوم اقدامات موثر برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: اگرچه این رژیم پیام های مکرر خویشتن داری به سایرین در منطقه می دهد، اما در واقع آمریکا یک طرف جنگ با غزه است و از همه امکانات خود برای حمایت استفاده کرده است. رژیم صهیونیستی

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به هر یک از اهداف اعلام شده خود در حمله به غزه، گفت: اکنون رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرح انتقال مردم غزه و تلاش برای کشتار مردم غزه است. شمال و جنوب غزه و محاصره کامل غزه و فشار و کشتار حداکثری بر ساکنان کرانه باختری برای انتقال آنها به کشورهای همسایه.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی با حمایت های گسترده از ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و همچنین اعزام به اهداف توسعه طلبانه و شوم رژیم صهیونیستی از تحقق آنها جلوگیری کنند. کمک های بشردوستانه.

سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز از تلاش های مشترک برای توسعه روابط دو کشور استقبال کرد.

وی موضع دولت کویت در حمایت از ملت فلسطین و استقرار دولت فلسطین در سرزمین های فلسطین را موضع ثابت و تغییرناپذیر کویت اعلام کرد و همچنین بر تداوم اقدامات دولت کویت برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تلاش برای خنثی کردن رژیم اسرائیل در اجرای طرح های توسعه طلبانه و پایان دادن به حملات غزه و برقراری آتش بس تاکید کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو طرف در حوزه دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.